fredag 3 augusti 2012

V.19 idag! Mår fortfarade bra. Magen växer och jag känner av bebis mer och mer. Nu börjar det kännas rent fysiskt att jag är gravid. Har mycket molvärk i livmodern och det trycker på nedåt och är väldigt obehagligt att böja sig ner. Det börjar också kännas lite tungt att lyfta Miranda och bära henne upp för trappen, och det är även jobbigt att tex duscha henne eftersom jag då måste stå i samma ställning länge. Känner mig väldigt svag och ömtålig i kroppen, minns att det var så med Miranda också. Dessutom har jag foglossning och ett RIKTIGT pissigt humör. Nu låter det kanske som att jag klagar och inte mår bra, men så är det inte! Mår faktiskt himla bra och trivs mycket bättre i den här graviditeten än i förra. Är ganska lugn och tillfreds.  Har hittills gått upp 3 kg, så det känns väl ganska lagom i halvtid! 

2 kommentarer:

  1. Woow vilken bebismage! Va fort det har gått :) Jag hänger inte med alls känner jag...Vad skönt att du har en sådan positiv känsla den här gången - sådant brukar underlätta det mesta. Står inte på förrän det är januari! :) Spännande så man dör typ!!

    SvaraRadera