fredag 1 mars 2013

Liten växer och blir stor.

I torsdags var jag med lillebror på 6 veckors kontroll på bvc, gick galant! Lillebror fick högsta betyg av Dr.Ryss! Stor, stark, stadig och perfekt kurva. Det märks inte alls på kurvan att vi haft det jobbigt med amningen, och det är ju skönt för mig att veta att allt slit inte varit förgäves. Men om ungen inte hade gått upp så hade det varit något stort fel, för han äter på riktigt JÄMT. Att hinna göra någonting emellan matpassen är nästan omöjligt, så hemma sysslorna släpar verkligen efter. Tvättstugan kan vi snart i inte gå in i för alla tvätthögar, men jag måste nog gå in där och röja idag, för det gapar tomt i barnens garderob.
Amningen går bättre, vi börjar få flyt på det. Men på 6 veckors kontrollen så fick doktorn titta på min högra bröstvårta och konstaterade ganska snabbt att det var svamp, precis som jag själv trott, länge! (Men som bvc sagt nej till) Så nu äntligen har jag fått medicin mot det, och jag hoppas det går över snabbt , för det är det ända som stör nu. Det bränner och svider under amning och ännu mer efter amning, gör piss ont. Är SÅ trött på allt som gör ont. Men nu hoppas vi på bättring!
Ligger i sängen nu med August, har ammat.. Men nu ska vi gå ner och joina dom andra två vid frukostbordet!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar