fredag 15 mars 2013

Mamatime

Idag stod egentid på schemat! Anders är alltid pappaledig på fredagar, och August är en hejjare att sova på förmiddagarna (idag sov han 10- 14.30 så det är inga problem att hinna iväg och göra något) så då passade jag på. Blev ett besök på Lager 157, Calimero och Lantliv! Lagret hade mycket fint nu tyckte jag, Myran fick bland annat en jätte söt vit klänning, och jag unnade mig själv en fin blus, för, håll i hatten, 100 kr, hej fynd! Ska åka dit igen efter lön och köpa en vårjacka till mig själv som jag hittade. På Calimero köpte jag efterrättsskålar från IB Laursen, kul att kunna göra tex en liten egen paj till alla om man har gäster. Jätte fina och inte alls dyra, 29 kr st. På Lantliv hade jag ett presentkort som jag utnyttjade. Behövde nya kaffe & te burkar, dom vi har nu börjar sjunga på sista refrängen, och sen köpte jag två ljuslyktor, vilket jag förövrigt är besatt av just nu. Skulle kunna köpa nya varje dag!
Nyss kom Åsa och hämtade Myran, hon ska sova hos dom (morfar) i natt. Dom ville låna henne och vi lånade mer än gärna ut henne ;) skönt med lite paus faktiskt, är rätt så intensivt nu. Känns väldigt tyst och lyxigt att bara ha lillebror hemma! Vi ska äta god mat och titta på film och bara njuta av lugnet tror jag, kanske jag tar en liten sväng ner i tvättstugan också..men bara en liten :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar