måndag 5 mars 2012

Då var vi där igen!

Säg den lycka som vara för evig? igår kväll efter Wallander så vaknade Miranda och var helt
igensnorad och jätte ledsen, hon kunde väl inte andas stackarn. Jaha.. då var det dags igen tänkte
jag, men hon han ju vara frisk i alla fall ett par veckor den här gången.
Hon fick sova bredvid mig för hon var så ledsen och då kunde jag lägga upp henne på våra kuddar
så hon hamnade lite högre, då kunde hon andas bra och somnade gott med sin lilla hand på min kind.
Jag brukar palla upp spjälsängen, men det blir aldrig lika bra, för hon glider så lätt ner då.
Men idag har hon varit sprudlande glad och mått bra, men fortfarande snorig, har fått suga med
näsfridan några gånger.. ett extra moment att bråka om :( 
Var dags för BVC besök idag också. Nu väger hon 9920g och är 71,5 cm lång, hon följer sin kurva
så fint. Sarah tyckte vi kunde göra 10- månaders kontrollen också när vi ändå var där (hon är 9
månader & 15 dar)
och den klarade myris galant! Hon tyckte att även att hon kunde börja äta våran mat(den som går,
så länge man tar bort hennes del innan man saltar) nu, eftersom jag alltid lagat egen mat till henne
och hon är van vid våra smaker och även att hon tuggar och äter bitar. Det känns skönt!
Börjar bli lite trött på all extra matlagning, det går ju åt så mycket nu mera så man får laga mat som
en tok för att fylla upp förrådet så det ska räcka en månad. Kommer ju givetvis att fortsätta laga
speciell mat till henne, eftersom hon inte kan äta ALLT som vi äter så kommer man ju behöva
annan mat att ta fram. Längtar tills hon kan äta precis som mig och Anders, det ska bli skönt.

När Miranda somnade vid 7 så lyxade vi till det med te och räkmackor, mums! Sen åkte Anders på
träning och jag sitter kvar i soffan och myser under filten med katten & hunden vid min sida, men jag
köpte en ny tidning idag, så jag ska nog lägga mig snart och läsa lite.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar