torsdag 22 mars 2012

 När man inte har någon dator så får man himla mycket annat gjort har jag märkt! Har börjat pyssla igen på kvällarna, har massa pyssel jag måste få gjort så det var ganska lägligt att bli utan dator nu. Fast jag saknar datorn ändå, det är så skönt att bara sitta med den i knät i surfa runt på kvällarna. Men jag får passa på att göra allt jag måste innan jag får en ny :) idag jobbar jag 7.30-12, sitter anhörigstöd hos en kund. Kunden sover och jag sitter på kökssoffan och dricker kaffe, easy money. Men anhörigstöd är inget jag vanligtvis gör, tackar alltid nej till sånt för jag gillar inte det. Men ingen hade sagt att det var AS idag så det blev en överraskning, dessutom viste jag inte vart jag skulle. Var ganska irriterad och det flög nog ur några hårda ord på kontoret. Men det går bra, det är rent och fint här och inga konstigheter. Sist jag satt AS var det ute i skogen i en liten stuga som var indränkt i kattkiss och katthår, och jag satt i en lortig fåtölj en hel dag och tittade på en tant som skulle dö. Aldrig mer sa jag då. Men det här är inte alls så, det här går bra. I em kommer Josefina & Theodor och Emelie & Sixten hem till oss och fikar, trevligt trevligt! Och igår var det mamma-dejt hos Rebecca, en 8-månaders, en 10- månaders, en 11- månaders och en 2,5 åring, fullt ös medvetslös!   Men lika trevligt som alltid :) 

1 kommentar:

  1. Dagisfröken Caya ser rätt så slut ut ;) haha!
    Tack för en trevlig dag. Ses på lördag :)
    Puss

    SvaraRadera