torsdag 1 mars 2012

Västerås!

Vi hade det kanon i Västerås! Massa shopping, skratt, vin & mega god mat!
Vi bodde i en svit på Plaza som ligger mitt i stan. Svit låter ju himla fancy, men så fancy var det
inte, men den var stor, 2 rum och den låg på ett hörn, så vi hade fönster runt om, det gillade jag!
Dessutom fanns det en soffa och en matplats, praktiskt när man är fler och vill umgås, vart hade
man annars setat? i sängen? Men jag älskade det där hotellet, där ska jag bo varje gång jag åker
till Västerås! Caya pratade med receptionisten när hon var lite rund om fötterna och sa bland annat
att "det här hotellt är som alla vägar leder till rom" och det hade hon rätt i. Om vi inte hade velat så
hade vi inte ens behövt gå utanför hotellets dörrar, för allt fanns i den byggnaden, galleria, restaurang,
mataffär, parkeringshus etc. Men givetvis så gick vi utanför dörrarna, men allting låg ändå bara några
kliv bort, och eftersom jag är bekvämligheten själv så passade det mig utmärkt!
Dom här två dagarna var verkligen välbehövliga, har samlat på mig massor med ny energi!

Men det var någon anonym (givetvis) som skrev "Hade aldrig lämnat mitt barn när hon e så liten. Skönt att du klarar av det. Ha d" Men vadå skönt att du klarar av det? rent spontant känner jag nog att om man inte "klarar av" att lämna sitt 9 månaders barn från måndag till tisdag så är det nog dags att börja jobba på sin separationsångest och kontrollbehov. Miranda mår inte dåligt av att vara hemma med Anders, han tar hand om henne precis lika bra som jag gör, och hon är van att vara med honom eftersom jag jobbar ibland. Självklart längtade jag efter henne och det var jätte roligt att få komma hem och leka med henne. Men den här lilla resan gjorde gott för min själ, och om jag mår bra så är jag en bättre mamma. Jag kan tycka att det är en annan sak om man har för vana att åka bort var och varannan helg och spenderar mer tid på sina egna intressen än sitt barn, men det här var första gången jag åkte iväg och gjorde någon för min egen skull på 9 månader, och sen kan vi ju lägga till de 9 månaderna jag var gravid också. Jag prioriterar alltid Miranda först och jag spenderar nästan all min tid med henne, och att då försöka lägga på mig något slags dåligt samvete tycker jag är ganska fult.













8 kommentarer:

  1. Vad är det för människa som skriver något sådant? Har inte vi mammor tillräckligt med dåligt samvete för våra barn och hur vi uppfostrar dem? Från dag 1 då man får reda på att man är gravid tills den dagen man kolar vippen så ifrågasätter man sig själv och hur vidare man gör rätt eller fel för sitt barn. En glad mamma är en bättre mamma. Och bara för att man får barn så betyder det inte att man helt och hållet ska ge upp sig själv och sitt eget välmående.

    Efter 9månader så är du verkligen värd någon dag borta så du får ladda batterierna. Jag ska ladda dem som en toka i helgen:)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte också att det var en onödig och ful kommentar, varför ens kommentera något sådant? Jo, för att provocera antagligen, suck.. Må väl! :) /Sandra

    SvaraRadera
  3. CaYa? Rund om fötterna? Nää?! haha.
    Bästa hotellet på det viset och som du sa, det gör vi som en grej varje år! :)

    Jag gillade att bo sådär på hörnet, kändes lyxigt på det viset.

    Och den där anonyma kommentaren ska du bara skita i, det var ju liksom inte så att du lämnat henne till någon barnvakt som knappt känner Myran, utan till hennes pappa. Som tar hand om/känner henne precis lika bra som du. Töntar som kommenterar anonymt.

    Puss C

    SvaraRadera
  4. Fina bilder föresten. <3 Myspys.

    SvaraRadera
  5. Personligen så fattar jag inte att folk orkar bry sig så mycket om vad andra gör... Blir så matt på sådant ! Man kan väl endå inte sluta vara människa för att man fått barn? Sofia H

    SvaraRadera
  6. Vad härligt ni verkar ha haft det! :) fina vänner du har. Kram

    SvaraRadera
  7. Åh va sött dragna vi ser ut :)
    Åh...latte!! MMM...självklart ska vi göra om detta, och då tar vi risken att våra barn blir osidosatta och vanvårdade här hemma!! Hahaha!

    Så jäklaste onödig kommentar så jag kissar på mig. "Lämna mitt barn..." det låter ju som att du ska adoptera bort henne liksom. HERREGUD!! Hade det varit Anders som hade åkt iväg över EN natt så hade inte en själ sagt ett ord, men bara för att mamman gör det så får man dryga kommentarer. Över all kritik tycker jag. Anders är väl lika mycket förälder som du liksom. Och har man inte en pappa till sitt barn så har man kanske mormor eller morfar som barnet känner och som man liter på till 100 procent. Usch, nej glöm dryga sådana där kommentarer.

    Kram och tack igen för fina dagar!

    SvaraRadera
  8. att lämna sitt barn över natten till sin pappa när den är nio månader är fullt normalt och även innan dess oxå!.finns dom som inte klarar av att lämna barnet förenst de är något år. men då ligger problemet hosföräldern... man är två om att ha barn. så förstår inte varför de är så illa om mamman åker iväg över natten...verkar som att man inte ska kunna ha ett liv bara för man fått barn.. alltid finns de nått att gnälla över :)

    SvaraRadera