måndag 18 juni 2012

Jag & lilla magen för 2 veckor sen. Man är helt klart inte lika fashinerad över att vara gravid en andra gång. Med Miranda tog jag kort varje vecka och skrev om veckan som varit. Men vet ni, det är hemskt, men jag har inte skrivit ett endaste ord om den här graviditeten Nada. Man har liksom så fullt upp med det barnet man redan har, så man hinner knappt tänka på att man har en bebis i magen. Det känns som att den här graviditeten kommer gå i rasande fart. Men jag ska börja skriva nu, vet att det är roligt att ha kvar. Och idag tror jag att jag kände den första lilla sparken. Med M kände jag inget fören omkring v.24 tror jag det var, men å andra sidan viste jag inte hur det skulle kännas då, så kanske hade det känts tidigare? Det är i alla fall fantastiskt när man väl börjar känna rörelser, det är först då som mina moderskänslor kickar igång och jag börjar känna känslor och verkligen förstå att jag har en bebis i magen. 

2 kommentarer: