onsdag 5 december 2012

Bilduppdatering från veckan som var..

Förra veckan blev det lussebullsbak med Caya. Jag bakade helt släta runda
bullar som man kan pensla på lite smör uppe på och doppa i socker, men det var
perfekt fika till barnen att ge bullarna som dom var. Var av den anledningen
jag gjorde dom. Julia och Miranda äter fortfarade väldigt sparsamt med socker,
(inget godis, kakor, glass, sylt, ketchup etc.) sen ett par månader tillbaks kan
dom få digestive eller mariekex om vi fikar. Men nu kändes det okej att ge henne
lussebulle eftersom det är en speciell högtid,  (skulle dock aldrig ge en vanlig bulle)
och som jag bakat själv och vet vad som är i. GISSA om det var populärt!
 Dom var så söta när dom satt där med sina bullar. Miranda som gillar att äta
  blev helt lycklig och gick runt och sa "bulle bulle bulleee" :)


I fredags var Anders pappa-ledig, då passade vi på att åka och hälsa på hans
mormor! Hon blev så glad och det var trevligt! Miranda käka pannkaka, grädde
och kiwi, och Britta var väldigt imponerad över hur snabbt hon lassade in
maten, haha. Det går fort när Myris äter nått gott! 

Det här är Miranda i ett nötskal. Så här ser hon ut när hon träffar någon hon
inte riktigt känner. skeptiskt! Alltid har hon sett ut så här, men när hon var
mindre gick det sällan över, nu mera smälter hon relativt snabbt och blir sig själv.
Men det är det som är charmen med våran lilla Myra <3

Gick in i v.36 i fredags också!









I lördags hade mina FINA vänner ordnat en så fin Babyshower för mig!
Brunch, fika, lekar, presenter etc. Hade jätte kul och blev SÅ glad!
Precis vad som behövdes för att pigga upp lite så här på slutet.
Tack tack tack bästa ni!


När jag var på babyshower så var Anders hos sin pappa och lagade bilen, så
Myris fick vara hos mamma, till hennes lycka, jätte kul o vara med mormor!
Passade på att bada henne innan vi åkte hem sen. Vi har inget badkar hemma,
så man får passa på när man är hos någon som har det, för det är ju lite roligare
än duschen :) 


I söndags åkte jag och mamma hem till moster och bakade tuttul, var ganska så
jätte jobbigt. Magen låg över bakbordet och foglossningen höll på att ta död på
de nedre regionerna. Men en sats gick bra! Får spara den till jul!
På vägen hem åkte vi förbi Lina som bor i Gagnef. Hade beställt ett lapptäcke av
henne som ska ligga på Lillebrors säng. Hon är super duktig, och jag blev så himla
nöjd. Fick en hakklapp med på köpet också, som hon sytt själv. Snällt värre!
Kommer definitivt att beställa fler saker av henne.
Gå in på facebook och kika på hennes grejer vettja: Ryttar Lina





2 kommentarer:

  1. Hade faktiskt tänkt prata med Lina (hon är min gamla klasskompis) om ett lapptäcke till dig som du skulle få på babyshowern, men blev mobilen stället :)

    SvaraRadera
  2. Haha vilken rolig grej med blöjorna och chokladen (var det väl? ;) Det måste jag sno när det vankas babyshower för en kompis... Wiiiihooo! Så mysigt att dina vänner ordnade det för dig! Och gud vad söt hon är lilla Myran med den skeptiska blicken. Det är väl bra - känna av lite först! Storebror här hemma var/är exakt likadan, betraktar och iakttar. Lillasyster är raka motsatsen, slänger sig armarna på vem som helst. Ha en fortsatt fin dag!! Erika

    SvaraRadera