onsdag 5 december 2012

Herregud!

Familjeliv är en sida jag normalt sett undviker. Tycker det rent ut sagt är helt sjuka människor som befinner sig där. Varje gång jag är inne där så tappar jag hakan ungefär en miljon gånger. Idag jag gick jag in bara för att kika vad som stod om vecka 36, och då snubblade jag över det här inlägget som ni bara måste läsa.


"fick barn ganska samtidigt som min kompis (sen 15 år tillbaka). det var ca 14 dagar mellan våra bf datum... hon har alltid varit mycket noga med att påpeka hur små alla hennes barn varit och hur STORA alla andras barn är... hon har 4 st och alla har väl legat på mellan 3-4 kilo...helt normalt enligt mej...  när vi så nu senast skulle få våra små så gick hon över tiden med ca en vecka,ändå så vägde hennes kille inte mer än 3 kilo prick.. hon ringde med andan i halsen en halv timme efter förlossningen och var sååååå stolt och nöjd för han är ju SÅÅÅÅ SMAL OCH TANIG!! ja det är inget till unge!!! minsta jag fått minsann...okej så kul sa jag och hälsade grattis till familjen...sen messade hon längd och hatt måttet också,bara 35 cm runt huvudet jag måste nog köpa prematur kläder,och en smiley efter... du får nog  förbereda dej på en tungviktare skrev hon i samma mess och hahaha efter.. jag brydde mej inte så mycket är som sagtt ganska van vid att höra detta ideligen.... så var det då min tur att åka in på förlossning och eter ett par timmar hadde jag en liten grabb i famnen.. han var ju såklart liten tyckte jag,men när dom vägde honom så stannade vågen på 2550 och han var 47 cm lång. hans huvud var inte mer än 31 cm så jag var väldigt förvånad. glad ringde jag min vän några timmar senare. hon var inte intresserad av att prata när jag berättade om vikt och allt detta. när jag skickade bilden på honom fick jag till svar att "oj man skulle kunna tro att han vägde 3,8! minst! sen har jag inte hört ett ljud från henne. det har gått en månad och hon har under den tiden lagt upp bild efter bild på FB där hon satt på ungen prematurkläder och varit mycket noga med att skriva att det är storlek 40! när jag själv efterlyste prematurkläder på FB då inte ens 40 kläderna passade som det skulle,så tog hon bort mej som vän! efter 15 år!!!! 15 år som vi kunnat prata om allt,umgåtts nästan dagligen. har inte hört ett ljud och hon går omvägar när hon ser mej.. trist-ja det är det väl,men om det beror på en liten bebis så är det ju verkligen något som inte stämmer.... långt inlägg men jag ville bara skriva av mej lite.. hur hadde ni reagerat/gjort?"


ALLTSÅÅÅÅ. VAD? Jag har aldrig hört att man jämför bebis- vikter på det här viset. Är det "det nya"? Man kan väl inte bli sur för att ens kompis fick ett mindre barn? varför vill man ha ett litet barn? Jag förstår verkligen inte det här. VAR finns alla dom här konstiga människorna? herregud! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar