måndag 10 december 2012

Fortsättning från helgen..



På söndag morgon vaknade vi 06.30, inte av Myran, utan av mamma som tände
lampan och tog en huvudvärkstablett, jaha men godmorgon! Miranda
 vaknade givetvis bums! Men det gjorde inget.
Vi gick upp och åt frukost och Miranda lekte och for, att sitta i docksängen
är så kul! 


Blev en liten promenad på förmiddagen. Men vi kunde inte vara ute så
länge, var alldeles för kallt. Men skönt att få lite luft. 


När Miranda sov middag så passade jag på att baka Rocky Road!
Så himla gott, helst till kaffet. 

När vi kom hem från mamma på eftermiddagen så kom fina Mickan och
hälsade på. Jätte kul! Vi har inte setts sen innan sommaren, så det fanns
en hel del att prata igenom! 

Lilla My ligger gärna i lekrummet/kontoret och spanar ut, är varmt och skönt
ovanför elementet. Hon vill såå gärna gå ut, men jag vågar inte släppa ut henne
än, hon är alldeles för liten och naiv för att klara av det. Hon lär nog växa på sig
lite först. 


Igår följde jag med mamma till Borlänge. Hon ville ha sällskap och jag
behövde ett nytt linne. Det var lite Rea på POP också, så Miranda fick
en ny vintermössa och sen två par fingervantar som hon kan ha till våren.
På kvällen gjorde jag och Anders hemmagjord pizza, vi hade köpt dom där
nya bottnarna som är färdiga, som ser ut som tacobröd, om ni har sett det?
himla smidigt! Gick hur snabbt och enkelt som helst att slänga ihop. Fanns
färdig tomatsås till också, och någon slags vit sås. Tomatsåsen var god, men
den vita såsen smaka urk! Anders åt den, men jag kunde inte.
Tyckte att den bara smakade kemikalier. Men själva pizzan blev jätte god
faktiskt. Kommer helt klart att köpa det här framöver när vi ska göra egen pizza. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar