tisdag 18 december 2012

trött dag idag.

Aaaaa mitt lilla ofödda barn suger all energi ur min kropp. Det märks att det börjar dra ihop sig, kroppen fullkomligt skriker VILA. Har varit så trött idag, sådär trött så man varken orkar, vill eller kan göra någonting alls. Tog mig i alla fall i väg till barnmorskan, hade givetvis tagit fel på tiden (så typiskt en sån här dag) så jag fick sitta där i över en timme och vänta. Allt ser fortfarande bra ut, och idag skrevs en sammanfattning av graviditeten och vi pratade om förlossningen. Hade svårt att hålla tillbaka tårarna, är så rädd. Men det kändes bra efter att vi hade pratat, jag måste hålla mig fokuserad, det kommer att gå bra. Efter bm åt jag lunch och sen låg jag på soffan och vilade och tittade på något avsnitt Greys fram tills det var dags att hämta hem Myris vid 15. På dagis berättade Yvonne att Miranda inte sovit middag alls. VA? Miranda har alltid varit i behov av mycket sömn, och hon är aldrig svår att lägga, inte på dagis heller. Hon lägger sig ner, snurrar sig i håret och somnar bums. Men inte idag, hon hade vägrat. Men hon var så glad och busig ändå. Men sen blev hon pisstrött när vi åkte hem, slumrade till i bilen och var kinkig. Men eftersom jag själv var så trött idag så passade det ganska bra, hon fick lägga sig 17.30 och jag la mig 18.30! Så skönt. Nu har jag läst lite tidning, ska kolla lite Greys nu tänkte jag, men jag somnar nog snart. I morgon ska Anders kliva upp med M, ska blir så skönt att få sova vidare, det är det ända jag vill göra nu, sova sova sova. Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Oj oj. Känner igen det där. Såååå trött men så många "måsten". Snart får du belöningen. Lycka till med allt!

    SvaraRadera
  2. Förstår att du är rädd...jag var också livrädd för att min andra förlossning skulle bli lika jobbig som den första. Men det blev ju tvärtom, så om det är till någon tröst så kan det ju mycket väl bli så för dig också <3 Skönt att du har C och A med dig som stöd när det väl händer!

    Astrid hade också en period för nåhra veckor sedan när hon vägrade sova på dagis, helt plötsligt! Jag tror att det var för att hon hade blivit väldigt hemmatam där och kommit på vad mycket kul det finns att göra FÖRUTOM att sova :) Att man liksom missar allt roligt när man sover. Hon kom i a f över den där fasen, och nu sover hon där igen. Kanske likadant för Miranda :)

    Kram

    SvaraRadera