onsdag 8 februari 2012

baby-häng idag igen.

Åkte hem till Amanda på eftermiddagen för lite mamma-bebis-häng idag igen!
5 mammor & 6 barn, fullrulle med andra ord! Miranda var ganska mammig och gnällig, men Maja
busade med henne så hon blev tok-glad och efter det tog hon sina allra första riktiga krypsteg, jihoo!
Jag vill gärna att hon lär sig krypa, inte för att hon ska kunna ta sig fram, det har damen inga problem
med, hon ålar sig fram på armbågarna som en liten millitär och FORT går det. Men det som är problemet
är att hon kan inte sätta sig upp igen när hon ligger på mage, och efter ett tag blir hon rätt frustrerad, men
om hon kröp så skulle hon ju kunna det. Så jag hoppas det släpper snart och att hon kommer på hur
man gör, nu är det i alla fall på gång!
När jag kom hem från mammorna så var jag mega trött, men jag bytte snabbt om (utan att känna efter för mycket) och åkte iväg och dansade lite zumba! Det var roligt och jag fick ny energi.
Nu har jag slöat i soffan med en kopp te framför Sveriges mästerkock och fuskbyggarna och nu är det
time to say godnight!



2 kommentarer:

  1. Skojar du att jag var förstörd när jag kom hem?! Slut som artist. En annan skippade att träna och hamnade i koma på pojkarnas lekmatta när vi kom hem istället:)

    SvaraRadera
  2. Mysigt med lite bebishäng :-) Längtar tills mina vänner som fått och väntar är redo för sådant :-) Hihi vad kul att Miranda ålar sig fram! Så kul att se deras första sätt att ta sig fram på! Längtar tills jag får se Charlies!

    Hihi tack! :-) Man fattade nog inte riktigt att man kämpade på för att komma någonstans med dessa värkarna trots allt! Blev riktigt chockad över att jag var öppen så pass mkt som jag faktiskt var när jag kom in! Men kändes bra att den smärtan man hade stått ut med hela natten var för något bra i alla fall :-) Nä men eller hur?!? Heeeeeelt underbar känsla! Som all smärta man hade haft i evigheter bara försvann och nästan aldrig hade existerat! Helt underbart! haha!

    Amningen gick inte alls bra.. vi gjorde allt för att han skulle få i sig råmjölken men sedan ville han inte ta bröstet längre så vi började med ersättning där sedan. Men det går bra nu när man vet vad han ska ha för ersättning och tillägg för att inte bli hård i magen. Så nu funkar det fin fint :-) Jag kände att det var lite motbjudande att amma men försökte iaf.. tror han kände av det också trots allt. Man får lite skuld känslor men får tänka på att han är lycklig över valet vi gjorde. Var så bråkigt med amningen.

    Tack så mkt :-) Älskar namnet så det kändes helt rätt val! Miranda är också jättevackert! Är också globalt namn som vi tänkte på att vi ville ha. Lätt att säga även på svenska och engelska och låter lika fint på båda språken :-)

    Kramis!!

    SvaraRadera