tisdag 21 februari 2012

trött, men bra dag!

I natt sov jag som en kratta. Miranda vaknade vid 23 och var tok ledsen, då fick hon lägga sig mellan oss. Sen höll hon på att knöla runt hela natten, mage, rygg, tvärs över sängen och gud vet allt. Sen vaknade hon kl 6 och då gick vi upp. Var jätte jätte trött. Kl 8 gick vi en promenad, tänkte att det skulle väcka liv i mig, men icke. Inte fören klockan var 10 kände jag att kunde öppna ögonen helt. Då åkte vi hem till Amanda, det vankades mamma-dejt där idag. Caya & Julia, Martina & Astrid kom också dit. Vi åt lunch, fikade och passade vilda och lekande barn. Mamma-dejterna är inte så lugna numera, det är mestadels highlife! Men det är roligt för barnen (och för oss med givetvis) att få härja runt, dom behöver mer aktivitet  nu för att vara nöjda!
När vi kom hem på eftermiddagen var jag såå nära på att lägga mig och sova middag med myris, men jag tog mig i kragen och åkte ner på noret och handlade, och det var bra, för då piggnade jag till!
Sen när jag kom hem så tog jag med mig Miranda och åkte hem till mamma, skulle hjälpa henne med en arbetsansökan. Vi stannade inte så länge, och lagom tills vi skulle åka hem hade Miranda aka stoneface smält och blivit glad och busig. Hon har verkligen integritet lilla damen. Hon kan vara super allvarlig och bjuder definitivt inte på ett leende om hon inte känner för det. Det kan ta lång tid innan hon smälter och slappnar av. Men hemma är hon allan-ballan mest hela tiden! Men jag gillar hennes personlighet, jag tycker hon är super rolig!
Nu sover lillfisen sen 18.30 och jag sitter bänkad i soffan framför topmodel. I morgon får vi äntligen träffa Anders syster m. familj som kom upp i söndags! Ska bli så roligt! Saknar dom.

Just det, anledningen till att myris var så ledsen igår kväll var för att tand nr 6 var på väg upp, märkte det i morse när jag borstade hennes tänder. Misstänkte att det var så, har väntat på att den ska komma, men inte fören idag kunde man känna den. Men hon är mycket mindre påverkad av tänderna nu än förut, skönt!

Hos mormor..

1 kommentar:

  1. ha ha så har jag de varje natt har en 5 åring som snurrar i sängen som en propeller och lägger armar å ben över en och gärna i ansiktet.. ha ha vad då sova lixom :)Sofia

    SvaraRadera