onsdag 8 februari 2012

Miranda har blivit så duktig på att tugga och även på pincettgreppet, så idag kokade jag en liten potatis, några broccolibuketter och stekte (jätte lite) en tunn korvskiva (jag vet att dom inte ska äta korv för saltets skull, men en liten korvskiva ibland kan väl inte göra så mkt) som jag sen bara skar i småbitar och serverade, och det gick jätte bra :) hon mumsade i sig hela portionen själv! Mycket hamnade ju givetvis i hakklappen, men jag (eller hon själv) plockade upp det och tillslut hade hon fått i sig allt. Det här är ett roligt framsteg tycker jag, det gör ju att vi kan äta tillsammans på ett annat sätt! Annars väljer jag ofta att äta efter henne, för det är ganska svårt att äta samtidigt som en bebis som vill ha maten SNABBT och samtidigt hinna få i sig något själv ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar