måndag 20 februari 2012

Blir du lycklig av pengar?

Gaah måste den finnas så mycket fina barnkläder?!? jag skulle kunna handla ihjäl mig om jag hade en stor plånbok. Tänk om man fick obegränsat med pengar för en dag, det vore fint. Jag är en sann materialist, och det är inget jag skäms över, jag tycker inte alls att det behöver betyda att man är ytlig. Jag tycker om fina saker, men jag kan vara djup för de. Och snacket om att "pengar gör en inte lycklig" är inget jag köper. Kan man säga det på fullaste allvar så har man aldrig prövat att leva med tight budget. Det är ju inte den lilla pengen i sig som gör en lycklig, och givetvis krävs det mer än så, viktigare saker, Men, pengar underlättar.

Är glad att jag släpade mig iväg på fighten fast jag var så trött, det var mega jobbigt, men kändes skönt efteråt. Men det var mycket armhävningar idag, och det gillar jag inte. Jag har aldrig kunnat göra armhävningar och kommer säkert aldrig kunna göra det heller, och att göra armhävningar på knäna utan matta gör ju så plågsamt ont att det är omöjligt. Hade hellre boxats lite mer!
Efter fight och dusch dog jag i soffan. Har planerat MirandaMat. Tyckte nyss jag fyllde frysen med hennes mat, men nu börjar den ta slut igen. Gud vad jag längtar tills hon kan äta samma mat som oss! Det ska bli himla skönt. Hoppas hon inte blir lika petig som jag alltid varit bara, men hittills har hon ätit ALLT med GOD aptit så jag hoppas det håller i sig.
Nu ska jag borsta tänderna och krypa i säng. I morgon blir det mamma-bebis häng igen, fast hos Amanda!

Godnatt!

Min lilla plupp när hon låg på sjukhuset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar