lördag 11 februari 2012

Magsjuka!

Vi har sjukstuga här hemma. Både Anders & Miranda åkte på magsjukan som går. Blä!
Miranda blev sjuk i torsdags, då kräktes hon lite och hade diareé, men hon åt mat och var pigg
och glad. Men igår och idag har hon inte haft någon matlust alls, hon äter en skvätt välling då
och då och dricker vatten. Men hon är fortfarande pigg och glad, men hon sover mer och vill
nog vara lite mer nära. Men det var kräks och bajs fronten i alla fall.
Men Anders ligger däckad, han är liter mer påverkad än myris, men hans sjuka bröt ut i morse,
så det är väl värsta dagen idag. Jag brukar aldrig få magsjuka, sist jag hade det var 11 år sen,
och innan det har jag bara haft det nån enstaka gång, men jag kräks bara 1 gång och sen är det
bra. Men jag hoppas att jag klarar mig nu också, att både jag och Anders ska ligga däckade i
magsjuka och samtidigt ta hand om en vild bebi känns inte som ett dröm scenario precis.

Nu ligger Miranda och sover sen 2 timmar tillbaka och Anders rör sig mellan soffan och toan,
själv så har jag placerat mig i soffan framför tvn, men snart ska jag ta tag i måstena, plocka ihop,
tömma diskmaskinen, laga mat. 



1 kommentar:

  1. Du klarar dig nog ska du se. Hoppas, för det är som sagt inte kul att ligga deckad båda två när man har en bebis i huset. Håller tummarna för dig och tummarna för att de andra blir frisk snart. Ha en bra kväll så ses vi till veckan då <3 OCH du, OM du nu ska bli sjuk så bli det NU och inte när vi åker ;) Puss puss

    SvaraRadera