lördag 6 oktober 2012

Dagarna som gått.

 Vad som hänt de senaste dagarna.. 

En dag var vi på BVC. Lekrummet är kul tycker Myris, helst rutschkanan,
lika som på dagis. Nu väger hon 11,9 kg och är 82 cm lång, följer sin kurva perfekt. 
Vi har börjat läsa böcker igen. Vi började läsa för Miranda när hon var 3 månader,
då läste vi varje kväll för henne vid nattningen, men nu i ett par månader har hon
varit helt ointresserad av böcker, så hon har lagt sig med vällingen själv i sängen
och somnat. Men nu tycker hon det är roligt igen! Så nu läser vi i soffan medan hon
äter välling (jätte mysigt att få varva ner tillsammans med henne) sen borstar vi
tänderna och sen är det natti natti. 
Åka vagn kan vara det tråkigaste Miranda vet, men för att stackars hunden
ska få sin promenad så får man muta med Mariekex ;)
Men att gå runt i mamma & pappas skor kan däremot vara det roligaste hon vet!
En morgon var allt så känsligt, då skulle båda kaninerna vara med vid frukost, gick
sådär att äta va. Jag brukar alltid smuggla bort kaninen och nappen innan vi ska äta,
men det har varit så ledsam här på  mornarna den här veckan eftersom jag har fått lov att
tvinga i henne penicillinet innan frukost varje morgon (INTE kul, har tyckt så synd om
henne) så då har hon haft dom och tröstat sig med. Men nu är penicillin kuren äntligen
slut! Hoppas örat är bra också, vill inte behöva göra om det här. 

I kväll var Myris uppe en halvtimme extra. Vi myste i soffan och skrattade och
busade. Älskade lilla hjärta!
Jag har varit hemma hela dagen idag, Anders var hemma fram till lunch, sen åkte han
på match och sen skulle han på poker med jobbet (han kom inte hem fören nu,
21.40)  Miranda sov middag i tre timmar och jag har städat hela huset! Så skönt att
få det gjort, inte ofta jag orkar städa allt samtidigt. När Miranda somnade nu på kvällen
så bosatte jag mig i soffan med en kopp te, chips och dipp och datorn, skönt med en egen
kväll faktiskt. Nu ska jag borsta tänderna och hoppa i säng, är dö trött. Godnatt! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar