måndag 22 oktober 2012

Några bilder från helgen..



I fredags var vi som jag skrev tidigare, ute med jobbet.
Hade en jätte trevlig kväll, super god mat och massa skratt!
Men varje gång vi haft personalfest så har jag varit gravid, ska
se till att inte vara det nästa gång, så jag också kan bli lite
rund om fötterna ;)
                                     




Igår fyllde min morfar 83 år, så jag, mamma och Myran åkte dit  och firade
honom. Han fick bland annat honungen på bilden i present, den blev han glad
för! Tror att jag ska köpa en burk till mig själv också, den är nog himla bra
nu på hösten/vintern när alla förkylningar kommer. Smakade lite på en sked, och
man kände direkt i halsen att den rensade upp- lät ju skit äckligt, men ni fattar.
I alla fall så saknade jag mormor igår. Ibland blir det så påtagligt, helst när jag ser
Miranda med morfar, då kan jag verkligen se framför mig vad hon skulle ha sagt till
Miranda, hon skulle ha skrattat och varit så glad över henne. Det är verkligen tråkigt
att hon inte får vara här med oss, och overkligt, även fast det gått snart 6 år. Tiden går fort.  


Idag när jag och Myran kom hem från jobb och dagis så var Anders och hans
kompis Andreas i full gång med att byta fönsterna på övervåningen!
Andreas är så snäll och hjälper oss, är otroligt tacksam över det. Och SÅ glad,
nu är det inte långt bort att våran sovrum blir klart så att vi också kan flytta upp,
längtar! Kommer bli så skönt att sova på samma våning som Miranda, att slippa gå
upp för trappen varje morgon och hämta henne när hon vaknar, hon ska få en ny säng
så småning om också, så hon kan gå upp själv när hon vaknar och komma in till oss.
Sen kommer vi att ha tv i nya sovrummet också, det är typ det jag längtar mest efter!
Tycker det är så skönt att gå och lägga sig tidigt och titta på tv i sängen innan man ska
sova, har verkligen saknat det (finns ingenstans att ha en tv i det sovrummet vi har nu)


1 kommentar:

  1. Förstår din saknad, jag känner ofta likadant med min morfar. Och förra julen gick mormor bort också, så det känns extra tomt. Kan fortfarande komma på mig själv med att tänka "det där ska jag fråga mormor". Men det är väl på det viset de lever kvar också.
    Aporopå morfäder - vilket otroligt söt morfar du har! Han ser så snäll ut :)

    SvaraRadera