torsdag 18 oktober 2012

Tröga människor.

Det här med att komma i tid. Hur svårt kan det vara? Jag stör mig på att en del är så obrydda och nonchalanta. Jag syftar på dagis. Ska man lämna 9, då är det NIO som gäller, inte fem i och inte fem över, en del trillar även in ännu senare, mitt i samlingen. Hur kan man tycka att det gång på gång är okej att komma och störa? Varför respekterar man inte verksamheten? Jag har också lätt för att komma för sent, jag blir ofta distraherad av något precis när det är dags att åka, eller kanske måste man byta en plötslig bajsblöja, men när det är något viktigt, tex dagis, bvc, mvc så ser jag givetvis till att vara ute i god tid, det handlar om respekt. Såå, då har jag fått ur mig det också ;) Annars då? Åkte till gymmet och tränade en timme efter dagis lämningen och nu har jag käkat lunch och druckit kaffe, och nu ska jag städa. Not so much fun, men bäst att passa på när Myran inte är hemma. Julia är hemma från dagis idag för hon ska på 18 månaders kontrollen, men Emma är på dagis, så vi tar med oss henne också vid hämtning så åker vi hem till dom och spenderar eftermiddagen där! Kul!

1 kommentar:

  1. Håller med, på dagis (speciellt!) så handlar det om respekt. Man stör inte mitt i en samling. Hos oss stänger de dörrarna till samlingen kl 9, och kommer man efter det så får man vänta utanför tills de är klara. Sen kan jag tycka att det inte är så snällt mot sina barn heller, att de får komma sent. Så jag håller med dig :)

    SvaraRadera