fredag 19 oktober 2012

V.30 nu.. Det tar sig, 10 veckor kvar tills alla i familjen får ta del av Lillebror. Än så länge är det ju bara jag som har någon slags relation med honom. Det sägs att han väger omkring 1,5 kg nu och är ca 39 cm lång. Jag känner att han blir större och större där inne. Här om kvällen hade vi ett litet moment när jag kände hans lilla fot så tydligt mot min hand, och han puttade lite på mig och sådär. Det börjar kännas bökigt nu, börjar bli rätt begränsad i vad jag gör. Kroppen säger ifrån direkt när jag anstränger mig, och det kan vara svårt att ta hand om Miranda, tex vid påklädning, tandborstning och sånt för jag kan inte sitta och stå hur jag vill längre. Men jag mår fortfarande bra och känner mig hyffsat pigg (förutom på kvällen, då är jag dödstrött) och fräsch, så det är jag himla glad för!

1 kommentar:

  1. Wow vilken fin mage!! Skönt att du mår så bra. Läste din kommentar, känner du som jag kände inför andra förlossningen så tycker jag absolut att du ska tala om det och ta den hjälp du kan få. Det gjorde mig så mycket lugnare och tryggare. Kommer såklart gå jättebra! Tänk så mysigt när ni får presentera er lille son för storasyster, magiskt! Ha en fin onsdag! Kram Erika

    SvaraRadera