söndag 16 oktober 2011

Att ha en kattunge.

När man har en kattunge ska man inte ha gardiner som hänger ner, och man ska definitivt inte ha blommor i fönstren och man ska, eller förresten, man ska nog inte ha någonting alls! Det bästa vore nog att bosätta sig i ett hus (eventuellt en barack) som totalt saknar lös inredning, för allt som går att riva ner, rivs ner! Och som husse/matte kan det nog vara idé att skaffa sig en heltäckande (från topp till tå) outfit som man bär twentyfour seven för att undvik alla rivsår.
Igår när jag satt vid borde och pysslade så klättrade hon upp för mig rygg för att ligga på mina axlar och sova, och när jag lyfte ner henne för att gå till köket så sprang hon efter, satte klorna i mina ben och klättra upp till min famn. AJ! Jag har rivsår över hela kroppen, och eftersom jag är allergisk så kliar det kopiöst mycket varje gång dom där miniklorna borrar in i min hud. Jösses, jag hoppas hon växer och blir vuxen snabbt.
Men det roliga är att när hon väl slutat att riva ner grejer, då har vi en liten myrbebis som tar över den rollen i stället. Det är roligt nästan jämt! :)

Jag är fortfarande sjuk (suck) så vi fortsätter att vara hemma och ta det lugnt.
Anders är i Uppsala på match hela dagen, men snart kommer pappa & åsa hit och dricker lite kaffe och håller mama sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar