lördag 15 oktober 2011

Kompis, det går INTE bra nu.

Min kropp tyckte tydligen inte att det räckte med att jag skulle ha ont i benen, utan överraskade mig en morgon med tidernas förkylning också. Strålande! Mår inte alls bra. Jag har inte varit sjuk sen jag fick Miranda, men från och med nu är ordet "jobbigt" av helt annan betydelse. När man är mamma får man inte vara sjuk, även om man är det, för lilla liten lever på sitt liv precis som vanligt. Men som tur var är vi lyckligt lottade med en relativt snäll bebis, så vi har tagit det ganska piano, men igår (när det var som värst) hade jag gjort vad som helst för en nanny, så jag hade fått sova hela dagen. 

Idag var det tänkt att projekt "källaren" skulle bli klart. Anders har renoverat förrådet, och idag skulle han inhandla hyllor som vi kunde fylla med allt som står utspritt i en himla röra i heeela källaren, ser ut som man släppt en bomb där, men naturligtvis var hyllorna slut, så källaren är sig lik. Men det tar sig i alla fall, inom en snart framtid kan man nog snart vistas där nere utan att må dåligt. 
Men han fixade lite där nere idag i alla fall, och jag har damsugit, torkat golven och bytt gardiner i sovrummet, eftersom katt(fan) spydde på dom i natt. 
På em tog Anders med sig myrbebis och åkte ut till Siljansnäs, han skulle hälsa på sin farmor och mamma, så jag har varit ensam i flera timmar. Det känns väldigt märkligt att vara ensam hemma, det har jag nästan aldrig varit sen Miranda kom. En bebis grät på tvn, då ställde jag mig automatiskt upp för att gå in till sovrummet och stoppa in nappen? man är ju helt klart inte vad att slappna av! Men jag njuter, att bara få vara ensam är himla skönt. Men strax kommer dom nog hem, då står amning, pyjamas, läggning, matlagning och middag på schemat! Idag ska vi äta lövbiff i sås, färsk pasta och sallad, mums!






3 kommentarer:

  1. Haha! Säger ju att den kommer få heta KattFan :)
    Tills den växer upp och mognar på sig :D
    Skönt att bara vara ensam men drygt att du blivit så sjuk :( Såna dryga tider nu. Hu!
    Tur som sagt att myran är snäll. PUSS CaYa.

    SvaraRadera
  2. Nej men usch, krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Hoppas du snart mår bättre...konstig värk du har i benen ???
    Vilka fina kort...helst det andra, där hon suger på tummen..jätte gulligt..Kram

    SvaraRadera