söndag 9 oktober 2011

Still att grandmas..

Är kvar hos mamma, sitter och dricker kaffe. Ska hämta Anders vid tåget strax före 15, så då var det lika bra att stanna så Miranda får sova uppe i sängen i lugn o ro. Har varit så skönt att vara här, rena rama semester! Ser inte alls fram emot att komma hem till alla måsten igen, blää. Om jag var rik hade jag definitivt skaffat mig en hemhjälp, nån söt liten tant som kunde gå runt där hemma och pyssla med allt (som jag inte vill göra) alltså, jag kan inte fatta hur jag kunde slösa bort så mycket tid innan jag fick barn? Hur man inte han städa och diska är ju ett mysterium. Nu tar allting dubbelt så lång tid men ändå hinner jag med det mesta, men det jag däremot VILL göra, tex pyssla med foton, sitta vid datorn etc. Det hinns sällan med. De egna intressena får stå åt sidan. Miranda, djuren, Anders och sist Frida, den prioriterings ordningen är det där hemma, jag längtar tills den dagen det blir lite mer jämnlikt, men det lär ju dröja ;) men jag ska inte klaga, för jag älskar mitt liv, precis så som det är!

1 kommentar: