torsdag 13 oktober 2011

dyk- premiär!

Idag är det torsdag, babysim dagen, och håll i hatten, idag har vi dykt!
Jag sa ända från början att jag inte vet om jag kommer vilja dyka med henne, det kändes väldigt läskigt, men nu har vi simmat 7 gånger och idag kändes det inte alls läskigt, mest roligt.
Vi har fått öva och hälla vatten över huvudet, och när vattnet är på halva huvudet säger man "nu kommer det vatten" och då lär sig barnet så småningom att hålla andan när man säger det, och det har myrbebis lärt sig nu.
Och när vi skulle dyka så skulle man säga samma sak innan man tog barnet under vattnet så dom han hålla andan, men jag blev lite nervös så jag sa "nu kommer det vatten" typ i samma sekund som jag doppade henne, haha. Men jag tror hon han hålla andan, för hon fick ingen kallsup och blev inte ledsen, hon såg mest förvånad ut! Får göra ett nytt, bättre försök nästa vecka!

På eftermiddagen kom Mickan hit och drack kaffe, och sen tog vi en promenad i höstsolen och pratade om allt mellan himmel och jord, väldigt trevligt.
Nu sover Miranda sen 20 och jag sitter och tittar på "Drömmen om ett barn" och gråter en skvätt, blir så rörd. Nu kom äntligen min andre hälft hem så jag ska pussa lite på honom innan det är natti natti.

2 kommentarer:

  1. Jag grät oxå en skvätt! Dessa känslor som finns i överflöd <3

    SvaraRadera
  2. Va coolt att hon dykt! Stackars lilla Alvar har bara badat fötterna i Opplimen :)

    SvaraRadera