måndag 12 december 2011

Ett halvår är ganska länge..

Alla vakna nätter tar på krafterna, är totalt slut när kvällen närmar sig. Myran är inte vaken hela nätterna, men till och från.. i natt vaknade hon före 01 och grät och gav sig inte fören hon fick sova bredvid mig.
Läste i en föräldratidning igår att man kan förvänta sig orolig sömn från och med halvåret fram till året, just för att det är en tid där det händer så otroligt mycket i de små liven. Ungefär så här kände jag då: ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz!
Bara tanken på att ha det så här i ett halvår till kan ju knäcka vem som helst.
Men man klarar det också. Allt det roliga som händer på dagtid väger ändå upp det jobbiga på nätterna (förutom på natten då givetvis, då har man lust att stoppa tillbaks henne i magen) Just nu håller hon på för fullt med att lära sig krypa, men stackarn har en lång väg kvar. Hon ska ligga på magen HELA TIDEN (har till och med fått lov att köpa up and go blöjor för att jag ska kunna byta blöja i i magläge) och skjuter upp rumpan, och ibland kommer hon i krypställning, men ramlar ihop lika snabbt, och hon blir såååå frustrerad. Helst sitter hon i gå-stolen, för då kan hon ta sig framåt.

Nåväl, idag har har vi varit på kyrkis, var lugnt, skönt och trevligt! Förutom en unge som dök upp från ingenstans i hundranittio och höll på att göra mos av Julia med en lära-gå-vagn, och pappan till de barnet gick bara runt där och pratade i mobiltelefon? Vissa föräldrar kommer liksom dit med sina barn och bara släpper dom och låter dom härja fritt så att dom själva kan vila, inte helt ok kan jag tycka.
Efter kyrkis, och när Anders kommit hem från jobbet så åkte jag till Gårdscafét och åt en sen lunch med Amanda och sen stod veckohandling på schemat. Gissa om det var skönt att kunna ställa in kassarna i en stor baklucka efteråt! Älskar våran nya stora bil!
Nu på kvällen har jag dansat Zumba och när jag kom hem var det dags för Anders att åka på sin träning, vissa dagar går vi verkligen om varandra. Nu är jag jätte jätte trött.. GODNATT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar