fredag 9 december 2011

upp och ner sömn

Jag saknar min bebis som vaknade 7- 8 på mornarna.
Nu efter den här evighetslånga tand- och sjukdomsperioden så är allt kaiko. Våra perfekta nätter är not so perfekta längre. Nu kan hon vakna mitt i natten och vilja ha mat, eller sova med oss, och hennes nya vakna-på-morgonen-tid är 05.00?  Det är inte morgon, i alla fall inte i våran familj. Men nu börjar hon bli frisk och då är inte sånna här konstiga rutiner okej längre, så i morse när hon vaknade var hon måttligt glad när hon fick ligga bredvid mig och sparka i en timme innan hon fick välling. Jag befarade ett tag att jag skulle vakna flintskallig så mycket som hon drog mig i håret. Men efter vällingen var det frid & fröjd igen, då somnade vi om till 08.30.
Det är nog för mycket att hoppas på att hon vaknar 06.00 i morgon, men kanske efter helgen? hon brukar inte vara så svår att "ställa om".

Anders bar in granen idag, så jag tänkte ta tag i projekt ljus och pynt nu. Brukar inte klä den så här tidigt, men det får bli så i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar