fredag 9 december 2011

no more skryt

Jag ska genast sluta skryta över Mirandas vagn. Efter dagens promenad (Läs: bootcamp) är vi inte lika bra vänner längre. Vägen var oplogad och det var inte lätt att ta sig fram. Det blev ingen lång promenad kan jag säga, och hade det inte varit för att lekparken är igensnöad så hade jag genat där = pyttekort promenad.
Det är det här jag har gått och bävat för hela hösten, snön.
Jag kan liksom inte förstå vad det är alla snö älskande människor tycker så mycket om. Är det när den singlar ner för himlen så man får lov att skotta fram bilen för att ta sig iväg? eller är det all snö man får med sig in i hallen som lämnar stora blöta pölar efter sig? eller kanske när det mitt upp i allt blir plussgrader så den börjar smälta och man får plaska sig fram? eller nej, jag vet, det är säkert när det under natten blir minusgrader så all slask fryser på och bildar isgata och puckelpist på vägarna så att det är nästintill omöjligt att ta sig fram? förmodligen det. Alltså, jag tycker väl också att det är mysigt med snö, när den ligger där, vit och fin och lyser upp, man vill ju gärna ha det så kring jul. Men grejen är ju att det är så få dagar det är sådär perfekt, när den ligger där den ska och vägarna är plogade. Utöver det är det bara sånt jäääääkla bestyr.

Nåväl, nu ska jag kika på idol finalen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar