torsdag 22 december 2011

lite jul..

Har firat lite mini- jul med mamma &co, blev enkelt, ingen mat, bara lite jul-fika, 
alldeles lagom. Jag gillar ju knappt julmat, så jag led inte precis. 
Miranda fick jätte fina julklappar, men i ärlighetens namn så var det nog papperet och
snörena som var det roligaste ;) 
Saknade mormor i kväll, det gör jag varje gång alla samlas så här, och alla andra dagar med
för den delen. Hon fattas mig, och jag vet att hon så gärna hade velat vara med nu när
Miranda har kommit till oss. Hon sa alltid "Lova att du skaffar barn tidigt, innan jag dör,
för det vill jag inte missa" jag höll mitt löfte, men det gjorde inte hon, och det kan jag bli arg
över ibland, även fast jag vet att hon inte kunde hjälpa det. Men det är så här det är, en dörr
stängs, och en annan öppnas. 
Nu ska jag städa upp i köket och griljera skinkan, och alldeles strax kommer pappan hem från
jobbet!
I morgon forsätter vi julfirandet, då är det med pappa &co! 








Finaste morfar med finaste Miranda!

2 kommentarer:

  1. Förstår hur du känner - är fruktansvärt ledsen över att min morfar inte fick träffa mina barn...han och Rasmus är så lika till sättet så de hade funnit varandra direkt :) Mormor han träffa Astrid i ett halvår innan hon sa adjö...men Rasmus kommer alltid minnas henne. Ja...men det är ju som du skrev, en dörr stängs och en annan öppnas.

    GOD JUL FRIDA och ha det så mysigt och krama Miranda på hennes första jul!

    SvaraRadera
  2. Ja man tänker verkligen lite extra på människor som inte finns kvar i dessa tider. Min morfar dog för 10 år sedan och jag saknar han lika mycket nu som då, vi stod varandra nära. Hoppas ni får en mysig jul!! Och jag säger det igen, Miranda är så sjukt söt!!

    Kraaam Jessica.

    SvaraRadera