söndag 18 december 2011

Jobbelijobba!

Idag har jag premiär jobbat! har inte jobbat på 9 månader, så det kändes lite ovant att gå upp före 06 och åka hemifrån innan klockan slagit 07. Men så fort jag satt mig i bilen och varit till första kunden så kändes allt som vanligt igen. Dagen gick galant och jag har fått både välkommen tillbaks pussar- och kramar. Goa tanter och farbröder! 
Men det märks att jag varit ifrån min lilla skrutt mycket nu (blev ju flera timmar igår också när vi bakade) sen jag kom hem har hon inte släppt taget om mig, hon höll sig vaken i 3½ timme, så länge har hon aldrig varit vaken. Men hon har varit glad, vi har skrattat så tårarna har runnit! Hon är förövrigt glad för jämnan nu, våran lilla solstråle, nu när hon inte har ont i munnen längre. Vi passar på att njuta av tillvaron nu när allt blivit som vanligt igen, och jag uppskattar verkligen att få sova hela nätter igen. 
I morgon blir det lugna gatan, då ska jag vara hemma och busa med henne hela dagen!

Nu ska jag slå in lite julklappar.. 

1 kommentar:

  1. Va skönt att få komma iväg för sig själv sådär! Och jag förstår även att lyckan var stor när du kom hem igen :)

    SvaraRadera