måndag 5 december 2011

tack tack tack!

Tusen tack för tipsen! Det verkar ju som att det är helt okej att ge barnen 2 riktiga mål mat om dagen, så då gör jag det. Jag viste liksom inte varför dom inte fick, om det var för att deras magar inte orkade jobba med så mycket mat, men som Anna sa så är det nog förmodligen för att många barn inte kommit igång med riktiga portioner fören efter 8 månader. Men nu får det bli ett mellanmål mitt på dagen och sen middag kring 16 tiden i stället! Men tider är ju ungefärliga, beror ju helt på hur hon sover. Nu sover hon helt åt skogen konstigt, är den där jäkla förkylningen som ställer till allt.
Alltså, huuuur länge kan en förkylning sitta i egentligen?! Nu har hon varit krasslig i över en månad, det kom med första tanden, sen höll det i sig och efter 2a tanden blev det värre. Börjar bli jobbigt med den här isoleringen, och ännu jobbigare för Miranda som får lov att släpa runt på allt snor. Nu är hon dessutom hostig och det rosslar i bröstet. Kanske borde ringa vårdcentralen i morgon? Om det inte sker ett mirakel så lär det inte bli något babysim på torsdag heller, vilket inte känns så roligt med tanke på att det är näst sista gången, vill ju inte missa något mer. Suck, det ända vi kan göra utanför huset är promenader, då kan myrbebis andas mycket lättare, och frisk luft kan ju inte skada. Men hon har i alla fall inte feber, och hon är lika pigg & glad som alltid, så det är skönt!
Men i morgon är i alla fall mamma snäll och passar myran så jag kan gå på fighten, kan vara skönt att komma iväg och göra av med lite energi!
Och just det, angående träning, jag och Caya var på gymmet och vägde + mätte oss idag, typiskt nog så glömde jag skriva av resultatet, får göra det nästa gång. Men hur som helst så hade jag gått ner 2,8 kg, så nu väger jag 75,1 kg, och har sammanlagt gått ner 20,9 kg, det rör sig sakta med säkert neråt. 9,1 kg kvar till inskrivningsvikten (och ytterligare 5,1 till målet) 9 månader upp och 9 månader ner kan vi ju stoppa i soptunnan, men det är fine, jag kan vara tjock ett tag till.

2 kommentarer:

  1. det är inte lätt att vara isolerad med sjuka barn. tur att det finns internet - hur f-n stod dem ut förr i tiden? :)

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är, är galet imponerad ska du veta! Kämpa på!

    Kramen!

    SvaraRadera