fredag 13 januari 2012

Både Maggan Graaf & Laila Bagge har skrivit om mamma- träsket, att man så lätt bara glider runt i myskläder med en halv taskig tofs och nästan tackar nej till att träffa folk, för det innebär att man måste göra nån form av ansträngning för att kunna gå utanför dörren. Jag känner igen mig i varenda ord dom skriver. Det är mer ofta än sällan som jag ser ut som jag gör idag (bilden) jag hittar liksom inte fixa-till-sig inspirationen när mitt ända sällskap är någon som inte kan prata, och Anders? Ja, han har ONEKLIGEN sett mig i mitt livs värsta skick (förlossningen) så där är jag ganska safe hur jag än ser ut. Men det är ganska befriande att bara vara. Pinsamt den dagen någon oanmäld ringer på dörren och jag öppnar i morgonfrillan mitt på blanka dagen bara. Men det är smällar man får ta. Annars så har jag haft en himla bra dag bestående av sömn, matlagning, lek med myran, promenad i blåsvädret, god mat, ett glas vin och film (Horrible  bosses, rolig film!) och nu har vi gått och lagt oss. I morgon ska vi städa bort julen (som jag skjutit upp hela veckan) och städa hela huset och sen ska jag jobba 16-21! Godnatt! 

1 kommentar: