lördag 21 januari 2012

Tand igen.

I förrgår när jag satt och matade Myran så började hon gnissla tänder, och hon var helt faschinerad (stavning?) över det, gnisslade, tittade på mig, log ett finurligt leende och gnisslade igen. Jag sa åt henne att sluta gnissla, men sen kom jag på, hur sjutton kan hon gnissla tänder? hon har ju bara två där nere. Kände i munnen och upptäckte att en 3e var på väg i överkäken! Har misstänkt att det var så, för hon har dregglat nå kopiöst på sistonde. Och med nya tänder så blir det gnällfest! Men det är synd om henne, hon tar sig över munnen och gråter, så jag förstår att hon har ont. Men jag tror det börjar bli bättre nu, hoppas på det. En gnällbebis som knappt sover är väldigt utmattande. Men nu mera så är Anders pappa-ledig fre-sön, så igår jobbade jag 7-16.15, var faktiskt himla skönt att komma hemifrån. Jag och mitt tålamod behövde vila lite. Men när jag kom hem så kände jag att jag hade saknat min lilla skatt. han gosa med henne en stund innan det var läggdags i alla fall!
Sen på kvällen så myste jag och Anders i soffan, tittade på en 3 timmar lång film, Arne Dahls Mafioso (tror jag den hette) jätte bra film. Men jag kom inte i säng fören 01 så idag är jag tröttmössa. Måste lägga mig i tid kväll, för i morgon ska jag upp och jobba kl 7 igen.

Idag flyttar Amanda, Henke & Vidar in i huset, så vi ska åka dit en sväng snart och kika hur det går för dom! Har inte varit där sen dom fick klart med renoveringen, så det ska bli roligt att se hur det blev.
Efter vi vart där ska Anders spela match och jag och Myran ska åka hem och bara ta det piano, blir inte många knop idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar