måndag 30 januari 2012

Några bilder från de senaste dagarna

Som jag skrev tidigare så har vi haft några jobbiga dagar. Jag vill inte klaga, för vi har mycket roligt och mycket glädje, men ända sen den första tanden började spöka så har det varit jobbigt till och från, alltså i flera månader. Miranda hinner inte mer än att bli frisk fören hon blir sjuk igen och det börjar bli så vansinnigt påfrestande. Miranda blir verkligen påverkad av tandsprickning, alla symptom och biverkningar åker hon på, och jag tycker så synd om henne. Den här gångern började det som vanligt med snor, men nu har hon också hosta och verkar nästan ha ont i halsen. Hon har sovit jätte lite, både dagtid och nattetid. Hon har haft så ont i munnen och på kvällarna har hon gråtit och varit så ledsen. Igår kväll satt jag helt apatisk i soffan, jag kände bara att nu orkar jag inte mer. Vi gick och la oss tillsammans alla tre med Myran emellan oss och tack och lov somnade hon direkt och sov ända till 8, och idag har hon sovit mer än vad hon gjort på väldigt länge, över 3 timmar på fm och 1,5 på em. Någon där uppe måste ha hört min bön. Men det brukar vara så, när man har nått bristningsgränsen så vänder det. Idag känns allt mycket bättre, nu har jag ny kraft och energi. 
Hon har strulat nu på kvällen lika som de tidigare kvällarna, men vid 21 somnade hon efter lite välling, och jag hoppas hon sover vidare, kanske är det på väg att vända och bli bra nu. Jag hoppas det. 
Det känns så tråkigt att vara isolerad, igen. Men nu känns det som att jag knappt kommer våga låta henne träffa andra barn och riskera att hon blir sjuk igen, och kyrkis känns ju som en riktig farozon. Givetvis kommer jag träffa mina vänner och deras barn och gå på kyrkis, men man blir lite bakterie- rädd kan jag säga. Nåväl, visar några bilder från de senaste dagarna... 






I fredags fick mamman i huset att lite egentid, åkte till Borlänge med
Caya, och den här gången köpte jag kläder åt MIG SJÄLV.


Åt god foccatia (stavning?) lunch


En eftermiddag kom mamma & Jarmo förbi med en påse
fina kläder som dom köpt till Miranda, jag blev väldigt glad! 



Dom hade också köpt en docka som Myran tyckte var himla rolig :)


Jag och Anders skulle ha film- mys en kväll, och en halvtimme in i den 3 
timmar långa filmen vaknade Miranda och ville inte somna om. En fick vagga
och en fick mysa ;) Så kan det gå!


Läser lite Paddington


Efter ett himla schå somnade skrutten nere i fotändan..


Har jobbat 7-16 lördag & söndag. Blir mycket bilåkande, ibland känns 
det som att man åker mer bil än vad man träffar kunderna.


Vällingmys i nya fina pyjamasen


En kväll somnade Miranda uppe i spjälorna (skönt?) med en 
ofrivillig tuppkam


Ugnsstekt falukorv. Onyttigt, men gott.. 

1 kommentar:

  1. Det låter inge kul med hennes tänder.. hoppas som sagt att det vänder nu! :)
    Jag förstår precis det där med bakterierädslan...jag vill helst inte heller umgås för nära förkylda barn eftersom Amanda är extra infektionskänslig med förkylningsastman.. Så då undviker man ställen..

    Hoppas det blir bättre nu! Kram Ida

    SvaraRadera