onsdag 21 september 2011

Babyöppet!

I förmiddags provade vi på babyöppet för första gången. Kände mig sådär lagomt bortkommen som man gör första gången man är på ett nytt ställe. Det var absolut en trevlig och bra grej, men jag vet inte? det känns inte som att jag kommer gå dit slaviskt varje onsdag direkt. Jag tror att både jag och Miranda kommer att få ut mer av det när hon blivit några månader äldre, när hon kan sitta lite bättre och vara lite mer med.
Dom andra mammorna kunde ju liksom sätta ifrån sig barnen så dom fick leka, och vid fikat så fick barnen sitta i matstolar och äta sin mat medan mammorna fikade, men Miranda är för liten för att sitta utan stöd i en sån stol, så jag orkade inte tränga mig fram med en bebis på armen för att göra fika.
Dessutom så har jag så många mamma- vänner, så jag känner inte att jag behöver gå dit för det sociala. Men som sagt, om några månader kommer jag nog att uppskatta det mer, kan vara roligt att gå dit och sjunga och dansa lite! Helst när babysimmet är slut, då kanske det känns mer aktuellt med en ny aktivitet.

Idag tog jag bort liggdelen på vagnen och satte på sittdelen och tog en provtur till mamma. Miranda sitter jätte bra i den, och eftersom man kan ha den i fullt liggläge så blir det inte stor skillnad, men är roligt för henne att kunna sitta lite mer upprätt när hon är vaken, så hon får se sig omkring lite! Men jag tycker så mycket om liggdelen, den är så fin, och det finns fortfarande lite plats kvar i den för henne, och dessutom så älskar hon att ligga där och titta på sin kanin, så vi behåller nog den ett tag till :) Är mycket krånligare med sittdelen också, eftersom man måste spänna fast henne, så det kan vara skönt att få vara lite bekväm ett tag till!

Nu ska jag strax gå och lägga mig och ladda batterierna för morgondagens babysim!
Godnatt!

1 kommentar:

  1. Hihi, är en seperation med allt.
    Älskade också liggdelen, är som du säger mkt enklare med den. Men det som är bra är att dom kan sitta upp mer och kika. Men liggdelen är så fin och söt. Dom blir stora.

    Så nu har du provat babyöppet - jag är mer för kyrkis sen när babysimmet är slut. Mer plats där och gillar det mer. Också sång och sånt.
    Men jag föjler gärna med nån gång framöver :)
    Ses om ett tag, puss

    SvaraRadera