fredag 16 september 2011

Ett steg framåt i utvecklingen!

Idag var det avslutning på babymassagen, men Myran hade inte riktigt tid att bli masserad, för under massagens gång så kom hon helt plötligt på hur man rullar från rygg till mage, och det var ju så roligt så hon fick lov att göra det om och om igen! Gulle!
Efter massagen åkte vi ut till Emma i Sunnanäng (hennes föräldrar bor där) och hälsade på, hon och hennes kusin är uppe över helgen. När vi gick i skolan var jag jämt där, men nu har jag inte varit där på flera år, blir liksom alltid att Emma kommer till mig när hon är hemma. Hade nästa glömt hur fint dom bor, alldeles vid vattnet, så himla fint. Miranda fick en försenad doppresent av Emma & Daniel, en jätte fin och super mjuk nalle som nu pryder hennes säng, tusen tack! Så gulligt av er.

Miranda somnade strax innan 20, och sen har jag, Anders & pajas myst i soffan framför idol. Känner mig rätt pigg nu, men det är nog bäst jag går och lägger mig snart och förbereder mig för natten, DUBBELSUCK.
Det känns liksom som att vi är på ruta ett igen med vakna nätter, nattmat och samsovning.
Pratade om det här på massagen, är en bvc sköterska som håller i det, och hon tyckte att vi skulle "förbjuda" mat på natten, eftersom dom inte behöver mat då, rent näringsmässigt, och det kan vara ett bra sätt att få dom att sova hela nätter. Men det känns så konstigt att förbjuda mat, hon kan ju liksom inte berätta om hon är jätte hungrig, har svårt att sova, behöver närhet, har drömt en läskig dröm, eller vad det nu kan vara. Tänk om hon då är super hungrig, men så vägrar jag ge henne? det känns inte alls bra. Men vi får väl se, om det inte slutar, eller blir värre så kanske vi får göra så. Känns så tråkigt bara för hon var ju så duktig och sov så himla bra förut. men det är väl såhär, ett steg framåt, två steg tillbaka, bara att gilla läget!

I morgon bitti väntar träning med Caya, och sen ska vi åka till pappa och tvätta en matta (våran maskin är för liten för stora tunga mattor) och umgås med dom! Ska gå upp på vinden och leta fram mina gamla barnböcker också tänkte jag, Myran älskar när man läser för henne och nu behöver vi ( Läs: jag) lite varation!

Godnatten!

3 kommentarer:

  1. Kanske det bara är under en kort period som myran vaknar om nätterna. Dom behöver kanske inte äta om nätterna, J sover ju hela natten utan mat - MEN som du skriver det tar emot. Nån gång när J har vaknat på natten så erbjuder jag ju henne mat - och vill hon inte ha, nej du kan jag utesluta det. Men att inte veta om dom är vrålhungriga och ledsna för det, är inte min melodi. Dom kankse var så trötta på kvällen att dom inte åt tillräckligt utan somnade halvmätt. Tycker det är svårt det där - men om hon på Bvc säger så - så kanske det är rätt.
    Jag tror på att man ska göra som man känner själv - vet man att ens barn inte är hungrig den tiden som den vaknar, om det är ett mönster i det, så kan man kanske strunta i att ge dom mat. Lycka till och grattis myran till rullet. Heja! <3 Puss

    SvaraRadera
  2. Ja man måste ju känna själv hur man vill göra. Men de kan ju vara så att dom vaknar av en vana att äta och inte för att dom egentligen är hungrig. Samma som att dom vill äta typ samma tid på dagarna av vana. Å ja, man tror verkligen att det här kommer att fortsätta för alltid! Men de gör de inte...problemet bara byts ut mot nått annat problem. haha. Är det inte de ena så är det de andra :) Underbara ungar :)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker som Caya, gör som du känner! Jag ger också min lilla filur mat på natten om hon vill det. Det är ju annat om de vaknar och bara snuttar, men äter de ordentligt så vill de ha mat :) så jag kommer fortsätta ge mat till lillskrutt om hon vill ha det. Det kommer säkert ändra sig fram o tillbaka hur mycket och ofta hon behöver. Men bebisarna brukar ju vara duktiga på att berätta vad de behöver :) Så kommer vi göra, det passar oss :)

    KRAM!

    SvaraRadera