torsdag 29 september 2011

soool!

Man blir så glad när det är varmt och solen skiner! Mer sol åt folket!
jag och Amanda såg en tant i linne och shorts, men det var kanske lite överkurs.
Babysimmet idag var som vanligt roligt. Amanda och Vidde följde med oss hem efteråt, vi käka våfflor med mammas hemmagjorda sylt och glass, grädden råkade jag glömma bort i vispen, så den blev gul, nära på
smör, inte så mumsigt. Sen tog vi en promenad i solen innan Henke kom och hämtade dom.
Miranda tar förtillfället en liten powernap och jag passade på att sätta mig ner och vila lite, blev så himla trött, tar tag i alla måste senare.
Sen jag blev mamma så har jag blivit så sjukt effektiv, jag får mycket mera gjort nu nästan, än innan Miranda kom till oss. Jag har liksom lärt mig att göra saker direkt, och inte skjuta upp till senare, för när man har barn så finns inget "senare" det finns bara "nu". Så när myran är nöjd och glad i gymmet, eller när hon sover far jag runt som en tornado här hemma och fixar allt som ska fixas. Men ibland så blundar jag för röran (hur det nu ens kan bli rörigt eftersom jag inte gör något annat än städar och plockar) och bara gör ingenting, man behöver det också. Ska nog brygga mig en kopp kaffe nu och njuta av lugnet innan myrbebis vaknar. Neheee, nu vaknade hon, det gör hon alltid när jag skriver sådär! Typiskt. Hade tänkt slänga upp lite bilder, men jag får väl göra det sen, om jag hinner. Adios!

1 kommentar:

  1. Blev något fel när jag kommenterade ditt inlägg förra gången så det kom inte med. Om det blir dubbelt nu så vet du varför :)

    Ja men visst är det helt undebart med den här sköna höstvärmen? Supermys!! Kan verkligen tänka mig att man blir mer effektiv när liten kommit :) Önskar jag att jag var redan nu! Skulle ha behövts! *fniss*

    Sprang faktiskt precis när jag hade läst ditt inlägg och kikade hur mkt jag hae av varje. Hade ändå några 50 iaf, ungefär lika mkt vardera så lite mer i 50 får det bli ändå då :)

    Tack så jätte mkt för tipset! Uppskattas mkt! Det här har gnagt lite i skallen på mig på senaste tiden ;)

    SvaraRadera