måndag 19 september 2011

Måndag!

Det börjar lösa sig med sömnen här hemma tror jag. 
natten till fredag så vaknade Miranda kl 03, då tog jag upp henne, bytte blöja och hon verkade inte hungrig, så jag bestämde mig för att låta bli att erbjuda mat, så som BVC sköterskan sagt. Så jag la bara henne bredvid mig
och höll om henne. Det tog en timme, sen sov hon. Och efter det har hon sovit två hela nätter i rad, lördag till söndag sov hon  20.00- 06.00, åt mat och somna om i två timmar. Och i natt sov hon 20.00- 07.00, åt mat och somna om i två timmar. Hur bra som helst! Kanske hade hon bara hamnat i fel mönster efter att hon var förkyld, och behövde en natt utan mat för att komma tillbaka. Hoppas innerligt att det här håller i sig nu, hela familjen mår så mycket bättre när vi får sova som vi ska.

Idag är det ju i alla fall tidernas tråkigaste väder. Vi låg kvar i sängen till 09.40 och bara myste.
Efter frukost och morgonbestyr så trotsade vi regn & blåst och tog en promenad upp till gymmet och mötte upp Amanda & Vidar som följde med ner till oss igen och käka lunch.
Nu har dom gått hem, Myran sover och pappa Anders kommit hem. Vi ska bara vara inne och greja idag,
Anders ska måla och jag ska stryka.


Nu är det slut på altan- livet, och nästa gång vi kan sitta där ute 
i kortärmat så sitter myrbebis garanterat inte så här still längre! 

1 kommentar:

  1. Tack så mycket Frida :) Hihi ja det blev ganska länge. Åh ja vi ser så mycket fram mot det! Det är så spännande! :) Så mysigt att följa din och Amandas blogg också, då längtar man ju bara ännu mer :)

    Och tänk på vad mysigt det blir nu på hösten när ni kan tända lite ljus och mysa under filtar :) Även om det i och för sig inte slår altanlivet kanske;)

    Kramar i massor!

    SvaraRadera