onsdag 7 september 2011

första smakisen!

I morgon blir Miranda 4 månader, och det firade vi idag med första smakportionen!
Jag och Caya hade precis käkat lunch efter träningen och myran hade ammat och var på bra
humör, så det kändes som ett bra tillfälle, och det var det också! Om myrbebis kunde prata
hade hon sagt mums! Majs & potatis var mycket uppskattat. Roligt!
Det känns som att jag inte kommer att kunna helamma sådär jätte länge till, mjölken räcker
liksom inte riktigt till, så att hon verkar vara intresserad och gilla mat känns skönt.
Men det här med mat får växa fram i lugn och ro, tror det blir bäst så. Och hur länge jag kan
hel/delamma får tiden utvisa, men förhoppningsvis några månader till.

Annars då? Miranda sover sen 19, Anders är på träning och jag och Pajas myser i soffan framför
True talant.. men jag ska nog snart krypa ner i sängen och läsa nya Mama. I morgon har vi babysim
igen, ska bli roligt! Vi åker dit 1½ timme innan det börjar och äter lunch tillsammans, väldigt trevligt!
Men det behövs definitivt en veckas återhämtning mellan gångerna. Alltså, själva simmet var ju inte
jobbigt, men det var KAOS i omklädningsrummet. Dom har typ det minsta och trängsta
omklädningsrummet ever, skåpen sitter super tätt och det finns knappt några duschar. Och när våran
grupp är klar och ska duscha och göra oss klara så är gruppen efter oss också i omklädningsrummet
och gör sig klara för sin simstund. Det är bebisar, mammor, väskor, skötbäddar, matstolar och
bilstolar ÖVERALLT! Jag var totalt slut efter förra gången, men nu är jag laddad igen!
Just det, till något helt annat, vi har köpt en kattunge! Vi hämtar henne nästa helg. Ska bli så mysigt!
Vi har pratat om det jätte länge, men har inte riktigt kunna bestämma oss om vi ska eller inte.
Dessutom måste jag ha en långhårig, för jag är allergisk mot korthåriga, men långhåriga är ofta
dyra raskatter, och jag köper inte en katt för flera tusen, är man uppväxt på bondgård med bondkatter
så är det liksom emot ens principer. Men, så hittade vi en långhårig kattflicka här i Leksand, en
blandning mellan bondkatt och norskskogskatt för 500:- och kattmamman hette dessutom Miranda,
så det var liksom meant to be ;) Både jag och Anders är uppväxa med katter, så det här ska bli
roligt, men mycket är det för Pajas skull också, så han får en kompis.
Glömde givetvis att ta ett kort på henne, så det får bli när hon har flyttat hit!



Glad myrbebi :)


Strulen fick också mumsa lite majs & potatis...


..meen morsan var uppenbarligen för långsam, så hon tog saken i egna händer ;)

2 kommentarer:

  1. hihihi sötisar! :) vad roligt att M gillade det! :) vi ska strax börja med smakisar också :)
    KraM

    SvaraRadera
  2. söta bilder på fina flickor!

    SvaraRadera