måndag 26 september 2011

Helgen som var.

Måndag igen då, tycker det är måndag hela tiden, tiden går snabbare och snabbare för varje år som går känns det som, märkligt.
Helgen har varit toppen. I fredags hämtade vi hem våran nya familjemedlem, kattungen Mini. Tanken var ju att vi skulle köpa en långhårig katt, eftersom jag är allergisk mot korthåriga, men när det väl var dags så visade det sig att Mini inte alls blev lika långhårig som sina syskon, typiskt nog. Hon är någonstans mittemellan lång- och korthårig, lite lurvig. Eftersom vi hade sett fram emot det här och längtat efter henne så köpte vi henne ändå, för halva priset. Om det inte alls skulle funka så får vi lämna tillbaks henne, men jag tror det ska gå bra, hittills har det gjort det, och så länge jag tänker mig för och inte kliar mig i ögonen när jag har gosat med henne så går det bra. Hon är så otroligt tillgiven den här katten och hon har funnit sig så bra här hemma. Är så mysigt! Hon och Pajas kommer också bra överens, här om dagen satt dom och åt ur samma matskål till och med, Pajas var visserligen inte jätte exalterad eftersom det var hans mat som blev uppäten, men han satte sig snällt och bredvid och lät Mini äta sig mätt, haha!
Nåväl, efter att vi kommit hem med Mini så dök Amanda och Videung upp, vi käkade tacos och hade fredagsmys och sen sov dom över! Så mysigt att ha dom här.
På lördag morgon kom dom ner och väckte mig och Myran (Anders sov på soffan med katten) och kröp ner
i sängen, så lekte vi lite med kidsen innan det var dags för frukost! Vid tio tiden åkte dom hem och då passade jag på att städa lite.
Vid lunch kom Nadia och hennes lilla hund hit och hälsade på. Vi var jätte nära vänner när vi var yngre, men nu hade vi inte setts på 4 år, så det fanns massor att prata om och det var hur roligt som helst att träffa henne. Och Pajas blev dökär i Stella, han satt och slickade på hennes huvud i flera timmar.
På em åkte vi (inkl Mini) hem till pappa och familjen. Jag gick upp på vinden och rensade bland alla mina grejer, och slängde allt skräp som jag samlat på alldeles för länge.
Sen stannade vi kvar på kvällen och åt och umgicks, mycket trevligt!
Igår så hade vi sovmorgon, sen kom mamma hit och passade Myran så jag och Anders kunde fixa lite grejer här hemma, han ute, och jag inne. Och vid lunch kom svärisarna hit och fikade!
Vid 16.30 var det dags för Zumba med Amanda! Herrejösses. Jag är kanske den mest talanglösa människa när det kommer till dans, är så otroligt osmidig och långsam. Dans är helt enkelt inte my cup of tea. Men jag hade sjukt roligt! Jag bara körde på. När jag inte förstod vad dom höll på med eller inte han med så bara hängde jag på och gjorde något liknande. Kommer definitivt att gå dit igen!

Idag var det dags för lite mamma- lunch i Tällberg hos Anna! Väldans trevligt!
Men jag blev kvar lite för länge, så när jag kom hem blev det en aningens fullt upp.
Matade bebis, matade katt och hund, lagade mat samtidigt som jag sjöng alla barnsånger jag någonsin hört
och dansade runt med sleven i handen och roade myrbebi så mycket jag bara kunde för att hinna klart med maten innan hon blev för gnällig. Precis när maten var klar blev hon dötrött, så då stoppade jag henne i vagnen och tog en promenad med en bajsnödig hund. Sen hem och städa upp efter maten, roa trött bebis samtidigt som katt och hund slogs om min uppmärksamhet. När klockan var 19 gick det inte att hålla Myran vaken längre, då fick hon amma, läsa saga och kvart över sov hon. Pust!
Hade egentligen massor att pyssla med nu på kvällen, men  jag la allt på hyllan och placerade mig själv i soffan och tog en kväll för mig själv, väldigt skönt! Men nu börjar kvällen lida mot sitt slut och snart kommer Anders hem så vi kan krypa ner och sova.
I morgon bittit väntar möte på banken och sen träning!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar