onsdag 14 september 2011

Nu får det räcka.

Nej, vet ni vad, nu har jag fått nog, mer än nog, nog är en smärre underdrift. 
Av vad? Amning. De två senaste veckorna har jag ammat mycket, bara för att produktionen
ska öka och för att jag ska kunna fortsätta ett tag till, men det funkar liksom inte.
Amnings ska vara mysigt, det ska vara en mysig stund med närhet, men det här är allt annat än
mysigt. Miranda skriker och gråter så tårarna rinner varje gång, förutom på natten, för då är hon
så trött och kräver så lite mat, och på morgonen går det också bra, för då har jag mycket mjölk,
men på dygnets övriga timmar är det en ständig kamp. Allt det underbara och härliga förtas liksom
lite av att det är så jobbigt vid måltider (vilket är var 3e timme) och när myran blir ledsen så blir
jag också ledsen.
Jag tänker inte sluta helt, för det vill jag inte, men från och med idag är det delamning som gäller.
Tänker amma 2 gånger om dagen, och på natten om hon vaknar, och resten blir ersättning och
så småningom mat. Mjölken kanske sinar helt nu när jag trappar ner, men i så fall får det vara så.
Nu ska vi må bra och ha det bra!

Annars så är det bra. har tränat på fm och nu åkte A precis till jobbet. Ska ta med mig myrbebis
och pajas på en promenad till gammelfaster Anna nu snart.

3 kommentarer:

  1. Jag förstår precis hur du känner ang amning. Jag ammar Vidar två gånger per dag ibland 3. Både jag och Vidar mår mycket bättre :) Du är väldens bästa Mamma till Miranda. Puss och Kärlek från oss <3

    SvaraRadera
  2. Ja ..trappa ned du..Hon har ju fått dom viktiga första månaderna. Fortsätt så länge det finns nåt kvar... Det är ju viktigt att du mår bra och trivs oxå. Kram..

    SvaraRadera
  3. Tycker jag att du gör helt rätt i. Ni båda kanske mer energi nu? Du känner inte samma press och du har mer koll på hur mycket Miranda får i sig så hon inte blir lika frustrerad när mjölken inte rinner till.

    En date tycker jag låter bra, men är borta mån-torsdag. Har du/ni tid på fredagen?

    Kram!

    SvaraRadera