måndag 7 november 2011

Bra Bra Bra!

Kyrkis var toppen! Mycket bättre än babyöppet, tycker jag.
På babyöppet är det så litet, och det är så mycket folk, och jag som har ett barn som inte kan sitta själv, måste liksom sitta och ha henne i knät helatiden, för skulle jag lägga ner henne bland dom andra ungarna så skulle hon bli mos direkt, och att bara sitta i mammas knä helatiden är ju sådääär roligt. Och att fika orkade jag inte ens med för det var så litet och trångt.
Det var tydligen 75 pers på kyrkis idag, men det märktes inte ens. var så rymligt och vi med små bebisar hängde i ett rum som var anpassat för dom, och jag kunde fika i lugn och ro utan att behöva ge bort min stol efter 5 minuter. Kommer absolut att fortsätta gå dit, främst på måndagar, känns som en bra grej att kicka igång veckan med!
Amanda och Vidar följde med hit efter kyrkis, vi käka lunch och sen kom Sofia och fikade och babblade med oss. Sen hjälpte snälla Amanda mig att baka, det var därför hon följde hit, för hon skulle hjälpa mig med Myran så jag kunde ha händerna fria, men Myran var så trött och sov i 3 timmar, men hjälpen var guldvärd ändå, för det gjorde att jag han klart med allt och kunde hänga med Myran när hon vaknade.
TACK monkey!

Sen höll sig Myran vaken i 3 timmar (kors i taket, hennes gräns brukar vara 2) vi tog en promenad med pajas, gosade och skrattade (hon var på toppen humörs idag) tog ett bad, käka välling, läste saga och sen var det natti natti kl 19. Gick in efter en stund för att titta till henne, dra nej ljuset på lampan och stänga dörren, som jag alltid gör, men idag möttes jag av bajslukt. NEJ! Det har hänt en gång förut och man tror inte det är sant. När ens barn somnat för natten vill man INTE behöva väcka upp det för att byta blöja, det är liksom bara helt fel. Men jag tråcklade av pyjamasen och gjorde det jag skulle SNABBT, la på henne täcket och sen somnade skutten om, tuur.
Nu ska jag borsta tänderna och krypa ner i varma sängen. GODNATT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar