fredag 18 november 2011

lite jul, lite feber, lite kalas.

Idag damp årets julkort ner i brevlådan! I år slår vi på stort och skickar till fler än vad vi brukar göra. Brukar göra julkorten själv, men i år har vi beställt, blev riktigt fina tycker jag. Nu är det bara evighetsgörat kvar, att leta upp allas adresser (fattar inte varför jag inte spar adresserna från år till år, korkat) och märka alla kuvert.
Annars då? jo vars. Hade en shitty natt, skrev ju att Miranda inte fick feber efter vaccinationen, men det fick hon vist! (varför inte liksom) När jag kröp ner bredvid henne var hon klarvaken och kokhet, hon hade 38,6 i temp. Blev inte mycket sömn kan jag säga. men i morse var febern borta och hon var pigg & glad!
Jag och Amanda var bjudna hem till Emelie idag på lunch och fika, för hon fyller 30 i morgon, övervägde att stanna hemma eftersom hon hade haft feber, men eftersom hon mådde bra så åkte jag ändå, hade det varit en vanlig mamma- lunch så hade jag ställt in, men eftersom hon fyllde år så  kändes det lite speciellt.
Men jag fick lite dåligt samvete när vi väl var där, för när myran skulle sova så var hon helt rödrosig om kinderna.. vet dock inte om det var för att hon hade feber igen eller om det var för att hon var så trött.
Men det gick ändå bra, hon var glad och pigg, men nu blir det att hålla sig hemma i helgen så hon får ta det lugnt och vila. Men vi hade i alla fall som vanligt trevligt, vi blev bjudna på god lunch och fika!

Skulle egentligen ha vart och dansat Zumba nu, men jag är totalt slut efter den här tand- veckan så jag avbokade. Blir film och soff-mys i stället, och förhoppningsvis skapligt tidigt i säng, ska upp i morgon och åka iväg till djurås och baka tuttul med mamma, moster och morfar.


Typ det godaste jag vet! 

1 kommentar:

  1. Ja det är fasiken gott det! Mmm!
    Hoppas ni får en mysig filmkväll och en lugn natt.
    Kramar

    SvaraRadera