torsdag 17 november 2011

Någon som äter sig ur kläderna..

Idag var vi på BVC för 6 månaders kontroll och vaccination, var 1,5 månad sen vi var där sist och jag kan ju säga att det hade hänt en hel del. Myrbebis väger nu 8155g och är 66cm lång (sist var det 6800g & 64cm) inte konstigt att hon växt ur alla sina kläder och blivit så tung att bära! När hon helammades så gick hon upp ganska sparsamt, hon följde sin kurva men det var inga hurtiga "ooojj va vi växer" kommentarer från BVC direkt. Men nu när hon äter vanlig mat, välling, ersättning (ska sluta med den nu och ge välling vid behov istl) och ammas en gång så växer hon som bara den. Det känns så skönt att äntligen kunna slappna av och inte behöva fundera på om hon får i sig för lite eller inte, nu vet jag precis vad hon äter och hur mycket och att hon går upp i vikt av det, toppen! I övrigt så gick resten på BVC också bra, hon utvecklas som hon ska och vaccineringen gick fint! Hon spände sig, grät i några sekunder och sen var det bra, och ingen feber blev det heller.
Anders var också med till BVC idag och direkt efter åkte vi tillsammans iväg på babysim, Anders har aldrig varit med dit tidigare eftersom han alltid jobbar (hade tagit komp idag)så det var roligt att han också fick se vad vi gör, naturligtvis blev det varken dyk eller simma under vatten idag, det som han ville se, men i stället fick dom simma med armpuffar och simfötter, och det var kanske det gulligaste jag någonsin sett :)

Nu ska jag strax krypa ner bredvid min lilla gofis, hon får sova mellan oss i natt, orkar inte hålla på och sträcka mig efter den där jäkla nappen en natt till, och på tal om nappar så har vi snart inga kvar (köpte ju på mig ett lager med Miranda nappar för att man alltid skulle ha en tillhands) för katt(fan) biter sönder dom så fort hon får chansen.

Godnatt!


1 kommentar: