tisdag 15 november 2011

lilla sjuklingen.

I går kväll när jag kom hem från föräldragruppen (Anders stannade hemma med myran för det skulle bli mitt i hennes natting = inte optimalt) så sov myran som en stock, hon hade somnat när hon ätit vid 18.40. Men strax efter 19 vaknade hon och hade inga planer i världen på att somna om, så då fick hon vara vaken med mig.
Först myste vi i soffan och sen la jag henne i spjälsängen medan jag bäddade rent, hon rullade runt (hennes nya grej) och lekte som bara den, och sen fick hon krypa ner med mig i våran säng, och där fick hon somna och sova hela natten. Det är inget som hör till vanligheterna, men hon är jätte snorig hängig nu i och med tanden så jag kände att vi skulle nog få sova bättre om vi sov tillsammans- och det gjorde vi. Hon vaknade som vanligt och var ledsen, men nu när hon låg alldeles intill var det så lätt att bara stoppa i nappen och sova vidare. Men hon sov ändå lugnare i natt än vad hon gjort de tidigare nätterna, hon kanske behövde lite extra närhet och trygghet, lilla pluppan.
Vi sov till åtta i morse (de är tur att hon sover så länge som hon gör, hade hon vaknat redan vid 6 så hade nog dom här nätterna tagit knäcken på mig) sen blev det frukost och promenad och sen har vi bara myst och lekt.
Nu sover hon och det hoppas jag hon gör ett bra tag till, för det behöver hon.
Jag ska strax börja med maten och sen kommer pappan hem från jobbet!



1 kommentar:

  1. Han drack visserligen några klunkar (jippi hann jag töä jag tänka)men när jag sen la ner honom igen blev han fly förbannad och eftersom Odin låg innne hos oss blev jag tvungen att ge honom tutten snabbt. Fortsättning följer... Hoppas Miranda piggar på sig snabbt!

    SvaraRadera