tisdag 8 november 2011

Det är ganska mysigt med höst ändå, när man bara kan mysa runt inne i raggsockor, ha små lampor tända och elda i kaminen och dricka alldeles för många koppar kaffe.
Caya & Julia kom hit vid 9 i morse, vi käka frukost och sen tog vi en promenad med Pajas och barnvagnarna så barnen fick sova. Sen åkte Caya vidare till tandläkaren och Julia stannade kvar med oss.
Julia fortsatte att sova ute med myrbebis vakna och hängde med mig och papsen i köket, vi hjälptes åt att laga mat till oss och Miranda. Efter en stund vaknad Julia och då fick hon också hänga i köket och käka rån!
Sen kom Caya tillbaks, vi åt lunch, Anders åkte till jobbet, sen fikade vi och sen var det dags för dom att hämta emmisen på dagis.
Gick så bra att ha Julia, hon är så lättsam. Vi mamas ses ju så ofta så barnen känner ju alla så väl, då är det liksom inga problem. Nu sover Myran, men snart vaknar hon nog och då är det dags för middag!
Gjorde storkok på "äppelpäpplig rotfruktsgryta" från mosboken idag, men jag hade i köttfärs, lite vitlök och persilja också, kan jag rekomendera till er som lagar egen mat om ni inte provat den redan! Visserligen har ju inte Miranda smakat än, så jag vet ju inte om det uppskattas, men jag tyckte att det smaka riktigt gott :)

I kväll ska vi fightas! KUL! Mamma ska passa myran.


Mitt hjärta. Är så stolt över honom.
Från att ha varit våran bebis som fått all uppmärksamhet och lite till 
så får han nu dela oss med två till. Men han har tagit det så bra. Han har blivit
så vuxen och snäll och håller alltid koll på Miranda, och han och Mini har verkligen
funnit varandra, busar och leker jämt, och delar mat med varandra :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar