onsdag 6 februari 2013

Bvc.

Det gick bra på BVC idag. BVC sköterskan jag (barnen) har är så otroligt snäll och hjälpsam, och väldigt bra att prata med. Hon tittade på mina bröstvårtor, och hon trodde inte att det var svamp. Jag har ju använt amningsnappen för att såren ska få läka, men i stället har jag fått nya sår. Så det som har hänt är förmodligen att han har haft ett för nätt tag om nappen (han får inte in något mer än bara nappen i munnen) och då har det slitit ännu mer på bröstvårtan. Lena hjälpte mig att lägga till honom rätt, och då kändes det helt okej utan nappen, så jag ska vara utan den nu. Men mitt högra bröst är inte gjort för amning helt enkelt! Himla skit-tutte. Hade stora problem med att få Miranda att ta det bröstet, men hon gjorde det tillslut, efter mycket pumpande, många tårar och massa kämpande. Nu är vi där igen. Man blir ju samtidigt så rädd eftersom det gör så ont i såret. Men men, vi biter ihop ett tag till och ger detta ytterligare en chans!

2 kommentarer:

  1. Håller tummarna!

    SvaraRadera
  2. Hej Frida!

    Det är tufft att vara mamma, hoppas att det blir bättre snart.

    Jag jobbar med en app för föräldrar med barn mellan 0-6 år.

    Skulle du vilja testa? Jag kan skicka en gratiskod. Kontakta mig via support(att)carefulapps.se

    Vänliga hälsningar
    Christian

    SvaraRadera