söndag 24 februari 2013

Ett flickrum börjar ta form.

Igår morse lämnade vi Miranda hos morfar & Åsa och sen åkte jag, Anders och lillebror vidare mot Ikea i Gävle! Ny säng till Myran stod på schemat! Hade från allra första början tänkt mig en Hemnes dagbädd, men sen ändrade jag mig och bestämde mig för en vanlig Hemnes enkelsäng, den är ju så fin! Men dagen innan vi skulle åka så tog den slut i hela Sverige? Min vanliga otur, inga konstigheter. Då fick det bli dagbädden ändå, och det gjorde inget, den är himla fin den också. Vi bestämde oss för att det var lika bra att köpa en fullstor säng direkt, då behöver vi inte byta efter ett par år, utan nu har hon den hon har. Blev såå bra med sängen i alla fall! Och M blev så glad när hon fick sen den, "Åååå" sa hon och tittade med stora ögon! Sen var hon så mallig och stolt :) Har varit lite nervös i fall hon var redo, viste inte om hon skulle ligga kvar utan spjälor, men det var noll problem! Hon fick lägga sig med en flaska välling och hon somnade på stört efter den. Duktiga tjejen <3 får väl se hur det blir i natt, om hon vaknar och ropar eller kliver ur och kommer till oss, eller så sover hon till morgonen. Nu har lillebror fått ta över hennes spjälsäng också, så skönt att ha en riktig säng till honom! Fast han kommer nog sova med oss ett tag till, men det är skönt att kunna lägga honom i sängen på kvällen. Nu ska jag amma klart och sen sova, ögonen går i kors! Natti!





1 kommentar: