måndag 4 februari 2013

Lite bra ändå, mitt i det dåliga.

Igår gjorde jag något revolutionerande. Sen lilleman föddes har vi (Läs: jag, och August med, för all del) aldrig fått gå och lägga oss på kvällen. Vi har gått upp, men då har han ammat ungefär en miljon gånger fram och tillbaka på båda brösten vilket tar ett par timmar. Jag är SÅ kvällstrött, att aldrig få lägga mig plågar mig verkligen. Och igår var vi där igen, jag hade ammat senast kl 21 (och ca varannan timme innan det, lite tätare) och kl 22 ville han äta igen efter att ha slumrat en stund. Då blandade jag en flaska ersättning.. Kände bara att jag orkar inte sitta och grina en gång till, måste få vila från EN amning. Jag la lillebror vid bröstet som om han skulle amma, men gav han flaskan i stället. Slurp sa det! 100 ml rakt ner i magen. Han hade nog kunnat äta ännu mer, lilla matvraket, men ville inte ge mer, just för magens skull. Efter den måltiden låg han så nöjd o myste i min famn, och kl 23 sov han gott i sin vagga och sov ända till 04.30, då amma han ett bröst och sen somna han om till 07, och nu sitter vi o ammar igen. Vilken natt! Är så lycklig att jag fick somna i normal tid, och dessutom sova i 5 timmar + 2 till.
Och även att slippa sitta och lida en halv natt var en befrielse för själen. Att ge en flaska ersättning som sista kvällsmål kanske inte var så dumt ändå. Kommer fortsätta med det tills vi mår bra igen!

6 kommentarer:

  1. Så gjorde jag och Lennon oxå :) funkade skit bra. Dessutom kunde ju Johnny ge sista målet å jag fick somna ifred ;)

    SvaraRadera
  2. Låter som en bra plan :) Mer tid till att sova och njuta av dina barn (istället för att ha så ont), det väger ju över det mesta! Kram

    SvaraRadera
  3. Låter som en bra ide´....du behöver sova... Kram

    SvaraRadera
  4. Tycker det låter klokt! Det viktigaste är att ni mår bra
    kram!

    SvaraRadera
  5. Härligt! Men du har inte provat att liggamma? Det lät hemskt att sitta upp mitt i natten, man vill ju helst inte vakna till när det är dags för amning. Det funkade perfekt för oss. Jag kunde till och med sova medans hon amma, klockrent:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så gjorde jag med Miranda, hur smidigt som helst. Men det funkar inte när man har ammingsnapp tyvärr, och den lär nog hänga med ett tag till, med tanke på att situationen har förvärrats :/

      Radera