fredag 8 februari 2013

Ledig fredag.

Idag har vi allihopa varit ganska trötta så det blev en lung och skön förmiddag. Båda barnen sov samtidigt, så då passade jag på att sova också. Men när vi hade vaknat och lillebror hade ätit så tog vi oss ut på en promenad allihopa! Jätte skönt var det. Men jösses vilken dålig kondition jag har! Blir anfådd av att bara gå helt vanligt. De sista två månaderna av graviditeten rörde jag ju mig extremt lite pga foglossningen, och det märks nu kan jag säga. Blir en lång väg tillbaka det här.
Efter promenaden stannade vi ute en stund och skottade snö. Snö snö snö, jag tycker det räcker nu!
Efter skottningen fick det bli hämtmat från lyktan till middag! Det tycker Myran också är gott! Men i övrigt är hon förjävlig i matsituationer just nu, hon som alltid varit så glad i mat. Efter två tuggor kan hon säga "tack tack" och resa sig och vilja gå från bordet. Och det flyger tallrikar och bestick hej vilt och innehållet i glaset hälls gärna ut. Tydligen har hon börjat slänga tallriken i golvet på dagis också. Kul tjej! Jag hoppas detta är övergående, för det är INTE roligt. Nu sitter vi i soffan och tittar på gladiatorerna och lillebror är sur. Han har inget till övers för att bara ligga och softa en stund, nix. Det ska ätas eller vaggas. Själv så vill jag bara sova, men det lär nog dröja... Zzzzzz..













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar