lördag 2 februari 2013

Fröken bus!

Det är BARA bus nu, från morgon till kväll. Hon har inte ens tid att äta. Alla gränser ska testas! Även på förskolan tydligen ;) igår kväll fick det bli en "Julia- style" på pyjamasen, dvs bak o fram, hon skulle bara knäppa upp den och ta av sig den. Men något som var positivt var att under en av alla avklädningar så satte hon sig på pottan och gjorde nr 2. Jihoo! Duktig tjej. Det har inte hänt någon mer gång efter att hon gjorde det sist, men nu i två dagar har hon visat väldigt mycket intresse för pottan och berättat varje gång hon är kissnödig eller bajsnödig. Kul med framsteg! Hon tycker allt som har med lillebror är så kul också, hon håller gärna på o greja med hans saker. Igår tog hon på sig hans mössa och la sig i babyskyddet och softade lite framför tvn innan läggdags, haha, unge. Igår em var vi till Insjön och firade Anders mormor som fyllde år förra veckan, det var trevligt! Hon är en sån där go gamling som är social och glad. Idag är det lördag, solen skiner och jag känner mig pigg och utvildad, härligt! Anders ska iväg på match i em, men då kommer svärmor hit och hänger med Miranda. Är så glad över våra hjälpsamma familjer som alltid ställer upp. Jag kommer klara av att ta hand om båda barnen själv, men det är skönt med lite stöd nu i början när jag är så otroligt låst i lillebror. Han äter mycket, och länge när han sätter igång, och då sitter jag där jag sitter. Förhoppningsvis kommer matningarna gå snabbare så småningom.. Första månaden är ju intensiv när dom ska suga igång produktionen. Ska skriva ett separat inlägg sen om hur det har gått med amningen o allt runt omkring det. Vet att vissa säkert väntar på en förlossningsberättelse också, men det har tyvärr inte funnits en suck i världen att jag skulle ha hunnit skriva en sån.. Men det kommer så småningom :) Nu har lillebror somnat och jag ska ta och plocka iordning lite här! Trevlig lördag :)















2 kommentarer:

  1. Busunge! Men förstår att hon passar på nu ;) Och vad duktig hon är med pottan! Astrid ska på toa hela tiden också. Det jobbiga är att hon tar av sig blöjan hela tiden, och ibland ser man inte det direkt. En liten pöl här och där ibland...
    Fina bilder också, måste komma och hälsa på er snart så jag får säga hej till August! Lilla Grodan-bodyn hade R också när han var liten (jag sålde den på Klädbytardagen förra året - hamnade den hos dig?).
    Ha det fint! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja, det där med blöjan är sådäär kul, en tråkig bieffekt av det positiva att dom vill gå på potta/toa :)
      Jaha, nej den bodyn har jag lånat av Caya, är nog Emmas gamla tror jag :)
      Du får jätte gärna komma och hälsa på, vore kul! Jag och Caya pratade förut om att du, jag, Caya, Amanda och barnen borde ses en gång, så som vi gjorde när barnen var bebisar, vore roligt! :) Man kanske kan planera in det nån helg här framöver :) Kram!

      Radera